Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:15:34 GMT

برگزاری جشنواره ملی و مجازی «قرآن، نور امید»

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۸۱۰

برگزاری جشنواره ملی و مجازی «قرآن، نور امید»

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم، سید مصطفی حسینی واعظ، گفت: جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید از امروز کار خود را آغاز و اختتامیه، معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز آن در ۱۰ خرداد و همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) خواهد بود و برای برگزیدگان این جشنواره بیش از ۷۰ میلیون تومان جوایز نقدی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که جشنواره قرآن نور امید در ۱۵ بخش و برای تمام سنین در سطح کشوری است، اظهار داشت: بخش تفسیر آسان قرآن کریم شامل ترجمه و تفسیر آسان سوره های منتخب جزء سی ام قرآن کریم، بخش نهج البلاغه شامل حکمت های نهج البلاغه، بخش روایت زندگی بر اساس فیلم های کوتاه روایت زندگی، بخش حفظ موضوعی قرآن کریم با موضوع استقامت و پیروزی در پرتو قرآن کریم، بخش کتابخوانی با محوریت کتاب قرآن زنده است و پیام قرآن روزانه با یک سوال از یک جزء قرآن کریم در این جشنواره برگزار می شود.

حسینی واعظ درباره بخش ویژه کودک و نوجوان (زیر ۱۸ سال) گفت: بخش های داستان محمد رسول الله (ص) و مسابقه بر اساس انیمیشن محمد رسول الله (ص)، بلبلان وحی ویژه پسران، مسابقه تلاوت تقلیدی قرآن کریم در سه سبک مصطفی اسماعیل، عبدالباسط و شحات انور و همچنین حفظ سوره های قدر و عصر ویژه کودکان زیر هفت سال است که کودکان می توانند فیلم قرائت از حفظ سوره های قدر و عصر را برای جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: همچنین عکس رمضان با موضوعات سفره افطار، نماز، تلاوت، لیالی قدر و روز قدس، نامه ای به خدا، مسابقه نقاشی با موضوعات ماه مبارک رمضان، کارهای خوب و سایر موضوعات، جلسه خانگی قرآنی، دکلمه خوانی و اذان گویی ویژه پسران بخش های این جشنواره است و شرکت کنندگان می توانند فیلم و عکس از جلسه خانگی قرآن، دکمله خوانی و اذان گویی در منزل، محله یا مسجد را ارسال کنند. 
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم مراجعه و برای شرکت در این جشنواره از طریق عضویت در کانال گلستان قرآن در پیام رسان های ایتا، سروش و بله به نشانی:  golestan_quran@  اقدام کرده و آثار خود را برای ادمین کانال به شماره ۰۹۱۹۶۶۹۳۲۱۷ ارسال نمایند.
حسینی واعظ افزود: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از برنامه های حضوری فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور شده، توجه به بسترهای فضای مجازی زمینه ساز بروز و رویش ظرفیت های جدید می شود.
وی خاطرنشان کرد: حالِ مردم ما از جهات مختلف، همچون حال مؤمنان زمان پیامبر (ص) در پی فشارهای شدید زمان احزاب تا پیش از فتح مکه است. یکی از محورهای اساسی آیات الهی در سوره های مدنی در آن برهه، دادن اعتماد به نفس به مؤمنین برای پیروزی است که نشان می‌دهد دستگاه تبلیغی نظام اسلامی هم با وجود توجه کلان به مفاهیم اساسی چون «قرآن، کتاب زندگی» یا «قرآن، کتاب مقاومت»، باید در لایه های عملیاتی، به حل مسائل و رفع موانع و امیدبخشی به جامعه مبتنی بر وعده های الهی بپردازد.
حسینی واعظ ادامه داد: از همین رو سازمان تبلیغات اسلامی نیز بعد از تجربه اولین جشنواره مجازی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان سال گذشته، اولین سوگواره مجازی با قرآن در حماسه حسینی و جشنواره مجازی عطر قرآن در فجر انقلاب که مورد استقبال گروه های مختلف جامعه ایران اسلامی قرار گرفت، تصمیم گرفت تا جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید را برگزار کند. 

برچسب‌ها سازمان دارالقرآن الکریم فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دارالقرآن الکریم فضای مجازی سازمان دارالقرآن الکریم فضای مجازی اخبار کنکور حسینی واعظ قرآن کریم نور امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

کد خبر 6088407 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی