Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از بی توجهی و عدم همکاری بانک‌های خصوصی در استان گفت: بانک‌های خصوصی باید به وظایف خود در حمایت از تولید عمل کنند وگرنه به دلیل ممانعت از انجام مصوبات قانونی به دادستانی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشستی با مدیران بانک‌های خصوصی استان، گفت: سیستم بانکی در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی استان، نقش و وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیستم بانکی استان در دوره شیوع کرونا نیز زحمات بسیار زیادی را متحمل شده است که قدردان تلاش‌های اثربخش آنها هستیم.

جهانگیری در بخشی از سخنان خود با اشاره به نارضایتی بسیاری از فعالان بخش خصوصی استان از سختگیری‌ها و بروکراسی‌های پیچیده اداری در بانک‌های خصوصی، خاطرنشان کرد: این بانک‌ها باید علاوه بر اینکه برای اشتغال، تولید و سرمایه گذاری، برنامه داشته باشند در زمینه حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی استان نیز جدیت بیشتری به خرج دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: بی توجهی بانک‌های خصوصی استان به عدم پاسخگویی به مکاتبات اداری از استان و همچنین پرهیز از ارائه آمار به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید از این پس شاهد چنین رفتارهای دور از انتظار و سلیقه‌ای نباشیم.

جهانگیری در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت بانک‌های خصوصی در پروژه‌های مختلف استان، اظهار داتش: بخش زیادی از سپرده‌های مردم استان، باید صرف توسعه و آبادانی همین استان شود.

وی افزود: نسبت منابع و مصارف بانک‌های خصوصی در استان نیز باید عدد قابل قبولی باشد وگرنه بود و نبود چنین مراکزی، هیچ تفاوتی در روند توسعه‌ای استان به همراه نخواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل در حکم قانون است، گفت: هر اداره، سازمان و یا بانکی که به مصوبات این ستاد عمل نکند به دادستانی و نهادهای نظارتی معرفی می شود. در هفته‌های اخیر نیز یکی از بانک‌های استان را به دلیل عدم همکاری مناسب، به دادستانی معرفی کردیم.

وی همچنین خواستار همت مدیران بانک های خصوصی برای جذب تسهیلات و منابع بیشتر در استان شد.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری نیز در این جلسه با انتقاد از بروکراسی‌های سختگیرانه برخی بانک‌های خصوصی نسبت به فعالان بخش خصوصی، گفت: در سالی که توسط رهبر انقلاب به عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" نامگذاری شده است باید شاهد حمایت و پشتیبانی عملی بانک‌ها از جهادگران سنگر تولید و صنعت باشیم.

میرصمد ابراهیم پور افزود: در حال حاضر نسبت ارائه تسهیلات توسط بانک‌های خصوصی به مردم در مقایسه با میزان سپرده‌های موجود در این بانک‌ها، بسیار اندک است و باید مدیران این مجموعه‌ها در تصمیمات خود تجدیدنظر کنند.

غلامی، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان و همچنین تعدادی از مدیران بانک‌های خصوصی نیز به بیان گزارش عملکرد و نظرات خود پرداختند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران صنعت تبریز تولید دادستانی بانک های خصوصی خصوصی استان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی