Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:43:08 GMT

۶۵ درصد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ناشی از دورهمی است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۷۲۹۶

۶۵ درصد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ناشی از دورهمی است

«حمید ملانوری» روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: خیزهای قبلی کرونا را نیز با همراهی مردم و اصناف مدیریت کردیم و در حال حاضر همه باید دست به دست هم بدهیم تا آمارها هرچه زودتر نزولی شود.

وی اظهار داشت: روند شیوع کرونا در سطح کشور و به تبع آن در استان خراسان جنوبی افزایشی بوده اما خوشبختانه ما در فوتی‌ها رشد نداشته‌ایم که به جهت همکاری و همراهی دستگاه‌های عضو ستاد، مردم، اصناف همچنین اجرای موفق طرح شهید سلیمانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم توجه بیشتر به رعایت دستورالعمل‌ها و جدی گرفتن آنها تاکید کرد و گفت: طبق گزارش‌ها آمار مبتلایان براساس نمودار مقداری ناچیز انحنا پیدا کرده که امیدواریم با تداوم این روند بتوانیم به زودی از خیز چهارم هم گذر کنیم.

وی با بیان اینکه با تلاش و همکاری مردم روند بیماریابی در خراسان جنوبی وضعیت خوبی دارد اظهار داشت: با توجه به آمارهای گذشته با اینکه در ارتباط با فوتی‌ها روند افزایشی وجود داشته اما تعداد براساس جمعیت کمتر شده است.

ملانوری افزود: تجهیزات و امکانات بیمارستانی در استان تامین شده و کادر درمان هم پای کار هستند اما در ارتباط با محدودیت‌ها تابع رنگ‌بندی و اجرای مصوبات مربوط به آن هستیم که باید بیش از پیش رعایت شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت رعایت مصوبات ستاد کرونا موضوع محدودیت ترددها که تابع رنگ‌بندی است، جدی گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی بر استقرار کانکس پلیس در ورودی شهرهای با رنگ قرمز تاکید کرد و گفت: فرمانداران با همکاری پلیس راه استان در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها آمار کاهش نخواهد یافت و اصناف دیرتر به فعالیت بازخواهند گشت پس همه باید همراه شوند تا معیشت اصناف و دیگر کسانی که در این زمینه ستاد را یاری می‌کنند، بیش از این خدشه‌دار نشود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با محدودیت‌ها به هیچ عنوان به دنبال جریمه کردن و برخورد نیستیم و اقدامات باید نقش بازدارندگی داشته باشد.

ملانوری با بیان اینکه حضور مردم در پارک‌ها و ایستگاه‌های سلامت زمینه‌ساز انتشار بیماری است گفت: از مردم می‌خواهیم به مراکز تجمعی مراجعه نکنند و دستگاه‌های ذیربط و شهرداری نسبت به اطلاع‌رسانی مضاعف در این مکان‌ها اقدام کنند ضمن اینکه از ظرفیت سمن‌ها هم می‌توان بهره گرفت.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نمی‌خواهیم با سختگیری فضا را بر مردم سخت کنیم بلکه می‌خواهیم مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند زیرا اگر مردم همکاری نداشته باشند نخواهیم توانست از این خیز عبور کنیم.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بازرسی از اصناف به صورت جدی صورت گیرد که قانون رعایت شود و در ارتباط با مطب‌های پزشکان هم دانشگاه علوم پزشکی نظارت کافی داشته باشد همچنین رعایت پروتکل‌ها در ادارات باید به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد کارکنان اداره کل انتقال خون و شهروندانی که در ماه رمضان خون اهدا می‌کنند گفت: با توجه به اهمیت موضوع، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته افرادی که برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه می‌کنند، مشمول پرداخت جریمه نمی‌شوند و انتقال خون مکلف است فهرست مراجعه کنندگان را به نیروی انتظامی ارائه کنند.

ملانوری افزود: براساس آمار، خراسان جنوبی ششمین استان سالمند کشور است که خانواده‌ها باید توجه بیشتری به حفظ سلامت این افراد داشته باشند و در حال حاضر ۹۰۰ نفر بالای ۹۰ سال و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بالای ۶۰ سال در استان داریم که در اولویت تزریق واکسن هستند.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی مانند گذشته باید جدی گرفته شود و امیدواریم با کاهش آمار مبتلایان فضایی سالم برای شهروندان تامین شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: کمیته اطلاع‌رسانی باید با همکاری  صدا و سیما، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برنامه‌سازی و تولید محتوا داشته باشد.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا حمید ملانوری خراسان جنوبی تردد جاده ای ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا حمید ملانوری بیرجند ویروس کرونا حمید ملانوری خراسان جنوبی تردد جاده ای ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلا به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰ هزار زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آن ها تشخیص اولیه سرطان سینه شان بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آن ها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلا به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد دیگر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلا به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در نخستین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات