Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:29:58 GMT

صلاحیت ۸۱۹ داوطلب عضویت در شوراهای مشهد در دست بررسی است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۷۶۸۲

صلاحیت ۸۱۹ داوطلب عضویت در شوراهای مشهد در دست بررسی است

سید علی بامشکی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اتمام رسیدگی به صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای شهر در هیات اجرایی شهرستان، نتیجه آن در ۲۲ فروردین ماه به هیات نظارت ارسال و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در این هیات آغاز شده است.

وی ادامه داد: ملاک احراز و تایید صلاحیت این داوطلبان، استناد به استعلام از مراجع ذیربط در ماده ۴۹ و دارا بودن شرایط مندرج در ماده ۳۰ و ۳۳ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به دور از گرایش ها و سلایق سیاسی مورد تایید نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مشهد گفت: بررسی، احراز و تایید صلاحیت افراد طی ۱۴ روز انجام و نتیجه آن در تاریخ مقرر به فرمانداری شهرستان اعلام خواهد شد.

وی افزود: افرادی که به نتیجه بررسی صلاحیت در هیات اجرایی و هیات نظارت اعتراض دارند می‌توانند به استناد تبصره ۱ ماده ۵۳ ظرف چهار روز شکایت خود را به هیات نظارت استان مستقر در استانداری خراسان رضوی یا مطابق تبصره ۲ به هیات اجرایی مستقر در فرمانداری مشهد تسلیم نمایند.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی از مجموع هزار و ۶۲ داوطلب ثبت نام شده در شهرستان مشهد صلاحیت ۱۶۱ نفر معادل ۱۵ درصد در هیات اجرایی شهرستان رد شده است که این تعداد مربوط به سه شهر مشهد، ملک آباد و رضویه می باشد. همچنین مجموع داوطلبان انصرافی و ردصلاحیت شده در شهرستان مشهد ۲۴۳ نفر می باشد.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد حدود ۴۰۰ روستا و ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز جمعه ۲۸ خرداد ماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد ستاد انتخابات کشور پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد ستاد انتخابات کشور اخبار کنکور شهرستان مشهد هیات اجرایی هیات نظارت اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲ خود در خصوص پایان زمان تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، اعلام کرد: «به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند، با عنایت به ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰ به پایان می رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: لذا از تمامی نامزدها، احزاب، گروه های سیاسی، هواداران و عموم مردم تقاضا می شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز کنند و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر عکس و...) خودداری کنند.»

گفتنی است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

تبلیغات دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم نیز در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اسامی ۲۲ حوزه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اسامی نامزد های مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  • تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد
  • بررسی ۷۹۰ پرونده در کمیسیون صلاحیت ساخت و ورود دارو
  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • راند دوم