Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: از محوری‌ترین مباحث سند تحول قضایی، تغییر نگاه به زندان و زندانیان با نگاه اصلاح محور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از محوری ترین مباحث سند تحول قضایی نگاه به زندان و زاندانیان است و تغییر نگاه و رویکرد به زندان و زندانیان با نگاه اصلاح محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زندان فقط مخصوص مجرمین و محکومانی  است که حضور آنها در جامعه به صلاح نیست و مخل امنیت و آسایش عمومی در جامعه است، افزود: در غیر این موارد باید کمتر از نهاد  زندان استفاده شود و در این راستا و برای تحقق این امر مهم به همکاری و همراهی قضات و آحاد مردم نیاز داریم تا شاخص سند تحول در خصوص زندان و زندانیان محقق شود.

وی گفت: و در این خصوص ستاد دیه استان و کشور وظیفه خود میداند که با ورود خیرین و مردم آزادی  برخی از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم  آورد که جشن گلریزان ابزاری است که این هدف را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل شرایط بد اقتصادی در کشور و در ادامه آن شیوع بیماری کرونا اخبارنگران کننده را مستمرا در جامعه به همراه داشت اما خوشبختانه در راستای اجرایی شدن سند تحول و عملکرد ستاد دیه استان اخبار خوبی از آزادی زندانیان و محکومان مالی داشتیم.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: سال گذشته ۲۳۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد ازاد شدند که ۲۰۸ نفر توسط ستاد دیه با محکومیت مالی ۳۶ میلیارد تومان و ۲۶ نفر توسط مردم و خیرین آزاد شدند.

وی درادامه عنوان نمود: با کمک ستاد دیه استان، کشور، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و گذشت شکات عامل آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود:  در حال حاضر ۱۸۳ زندانی محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که برای ازادی این افراد ۹۳ میلیارد نیاز است.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به اینکه دادگستری کردستان برای اولین بار امسال در جشن گلریزان مشارکت خواهد کرد افزود: نیاز است مردم خیر و نیکوکار استان کردستان به یاری زندانیان جرائم غیرعمد بیایند و با دستگیری از آنان زمینه ازادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کنند.

 این مقام مسوول تصریح کرد: زندانی شدن، تبعات منفی بسیاری را به همراه دارد  از جمله آنکه وقتی سرپرست خانواده‌ در زندان باشد بیشترین آسیب را اعضای خانواده آن زندانی بخصوص فرزندان آن خانواده  متحمل خواهند شد.

وی در پایان افزود: در آموزه‌های دینی و اسلامی ما به احسان و کمک کردن به همنوع سفارش بسیار شده است و بر همین اساس است که ماه مبارک رمضان  را به عنوان ماهی برای برگزاری جشن گلریزان  انتخاب کرده اند .

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: زندانیان جرائم غیرعمد زندان و زندانیان سند تحول ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد