Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:20:33 GMT

ایران باید مسیر خود را در جاده هسته‌ای ادامه دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۷۸۶۲

ایران باید مسیر خود را در جاده هسته‌ای ادامه دهد

ظهره‌وند سکوت آژانس در برابر خرابکاری در نطنز را نشان از ماهیت منفی غربی‌ها در تمام مذاکرات دانست و تاکید کرد ایران باید قویا مسیر هسته‌ای خود را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزایر شبستان، ابوالفضل ظهره‌وند، عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفتگو با برنامه "رویداد" با بیان اینکه ادامه نشست وین به این مسئله موکول شده که تیم‌های کارشناسی مطالبات دو طرف را مبنی بر لغو تعهدات برجامی را دنبل کنند، گفت: گزارش به کمیسیون مشترک برجام ارسال شده تا زمینه ساز دور بعدی مذاکرات احتمالی با 4+1 باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماجرای مذاکرات وین ادامه دارد اما نه به آن شکلی که امریکایی‌ها خواستار آن بودند، گفت: بحث بازگشت به برجام از سوی امریکا و لغو تمام تحریم‌ها و راستی آزماییِ آن، مسئله‌ای است که باید کمیسیون مشترک به دستاوردی در اینباره برسد.

ظهره‌وند غنی سازی 60درصد را نیز پالسی بسیار موثر توصیف کرد و گفت: اولا این قضیه نشان داد که با انجام اقدامات خرابکارانه نمی‌توان ایران را از مسیری که می‌خواهد طی کند، باز دارد.

وی به رخ کشیدن ظرفیت علمی ایران را از دیگر دستاوردهای این اقدام توصیف کرد و افزود: اگر آن‌ها آی-آر-1 را از کار انداختند، ما نسل آی-آر-6 را با ظرفیت قوی تر راه اندازی کردیم؛ آن هم در کوتاه ترین زمان که موید توان ایران است.

ظهره‌وند خاطرنشان کرد: دنیا و خاصه غربی‌ها می‌دانند که ایران بطور کامل به تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای دست پیدا کرده و حتی اگر کل آن از بین برود، مجددا می‌توانند بر حسب دانشی که دارند، آن را بازسازی کنند.

این دیپلمات با سابقه کشورمان با اشاره به عدم واکنش مناسب به خرابکاری در نطنز از سوی طرف‌های مقابل در مذاکرات وین گفت: این اتفاق باید بر نشست وین سایه می‌انداخت.

ظهره وند همچنین وظیفه آژانس را ورود به موضوعات فنی و حقوقی کشورهای عضو دانست تا به تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای دست پیدا کنند.

وی افزود: این تکنولوژی از استانداردهای واحدی در حوزه امنیت پیروی می‌کند و ایمن سازی یکی از وظایف آژانس است؛ حال آنکه این نهاد بیش از 90درصد بازرسی‌ها را در ایران متمرکز دارد.

ظهره‌وند خرابکاری در حوزه امنیتِ هسته‌ای را بسیار نگران کننده دانست و گفت: اولین نهادی که باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد، آژانس است و سکوت این نهاد، ماهیت منفی غرب را می‌رساند که اساسا با داشتن این تکنولوژی توسط سایر کشورها مشکل دارند.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، از محکومیت آژانس نسبت به درز اطلاعات ایران در لوای پروتکل الحاقی سخن گفت و افزود: ایران چند دهه تحریم است چون می‌گویند نگران رفتن ایران به سمت بمب اتمی هستیم پس چرا در قبال این قبیل رفتارها که مخل امنیت یک کشور است، سکوت می‌کنند و دچار نگرانی نمی‌شوند؟ !

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آژانس آژانس بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی ظهره وند هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی یوسف‌زاده گفت: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

او هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است