Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:25:41 GMT

اصفهان به توسعه بسکتبال کشور کمک کند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۷۹۳۸

اصفهان به توسعه بسکتبال کشور کمک کند

ایسنا/اصفهان رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه اصفهان پتانسیل بالایی در بستکبال دارد، گفت: باید با کنار گذاشتن اختلافات و استفاده از تمام این ظرفیت ها به رشد و توسعه بسکتبال کشور کمک کرد.

رامین طباطبایی امروز (شنبه- ۲۸ فروردین ماه) پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت بسکتبال استان اصفهان با تبریک به جواد داوری که با رای تمام اعضای مجمع برای ۴ سال دیگر در راس هیئت بسکتبال استان قرار گرفت، اظهارکرد: باید استانها با فدراسیون در اجرای برنامه ها و سیاست های فدراسیون تعامل و همکاری داشته باشند، متاسفانه این همکاری و تعامل در بعضی از استان ها از جمله اصفهان آن گونه که انتظار داریم، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود ۱۵ سال در حوزه ورزش اصفهان بودم و با تمام ارتباطات ورزشی و بافت بسکتبال اصفهان آشنایی دارم. ۷ نفر کاندیدا برای انتخابات مجمع ثبت نام کرده بودند، اما چرا امروز در جلسه حضور نداشتند، این رفتارها درست نیست، آنچه که مهم است رویکرد نماینده و کمک به بسکتبال اصفهان است.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: اصفهان یکی پرافتخارترین استانها در بسکتبال است و حیف است برای بهبود شرایط، از توانایی و ظرفیت استان در جهت ارتقا این رشته استفاده نکنیم؛ این شرایط و اختلافاتی که وجود داشته در شأن بسکتبال اصفهان نیست و باید دست به دست هم بدهیم، یک نفر فقط رئیس هیئت می شود و بقیه باید به وی کمک کنند.

به گزارش ایسنا، طباطبایی اضافه کرد: به طور قطع رئیس هیئت نیازمند کمک است، البته ما نیز برنامه‌ها و پیشنهاداتی که داریم را به وی ارائه خواهیم داد. ویژگی خوب جواد داوری این است که خود سالها در بالاترین سطح بسکتبال بازی کرده و پتانسیل بسکتبال اصفهان را می شناسد و می تواند مدیر خوبی برای هدایت این رشته در استان باشد و لازم است که از پتانسیل جوان اصفهان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: سال ۹۶ که به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال انتخاب شدم، بسکتبال اصفهان را بررسی کردیم و با جواد داوری هم جلسه داشتیم و از وی خواستیم به دنبال ایجاد بستری مناسب برای جذب باشگاه ذوب آهن که یکی از پر افتخارترین باشگاه های کشور در بسکتبال است، باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: خوشبختانه این شرایط فراهم شد و تیم قوی و ریشه دار ذوب آهن را در لیگ داریم، باشگاه ذوب آهن با پرداخت بدهی های خود در حال حاضر به ثبات رسیده است، پتانسیل بسکتبال اصفهان بسیار زیاد است و انتظار ما از اصفهان بیش از این میزانی است که وجود دارد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: فدراسیون توجه زیادی به بسترسازی برای رشد این رشته دارد و هیئت ها از جمله اصفهان باید این بسترسازی را فراهم کنند تا بتوانند بسکتبال را در تمام نقاط استان خود رشد و توسعه دهند.

وی افزود: درست است که کشورهای دیگر را الگو قرار می دهیم، اما باید ببینیم شرایط کشور خودمان چگونه است، برنامه هایی که در کشورهای خارجی برگزار می شوند آیا قابلیت اجرا در ایران را دارند و ظرفیت هایی ما چه اندازه است تا بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: در ایران هیچ راهی برای رشد ورزش جز برگزاری مسابقه وجود ندارد، جواد داوری به تعداد زیاد مسابقات برگزار شده در استان اصفهان اشاره کرد این مساله موجب می شود که علاقه مندان در هر زمینه ای از بازیکن یا اسپانسر آرام آرام جذب شوند. برگزاری مسابقات موجب جذب نیروهای مستعد حتی از نقاط دور دست هم می شود.

طباطبایی با اشاره به نقش مثبت و تاثیرگذار باشگاهها در رشد بازیکنان گفت: در اصفهان باشگاه ذوب آهن با قدرت و در بانوان نیز نامی نو در سطح لیگ برتر، تیمداری می کنند، باتوجه به پتانسیل و زیرساختهای اصفهان می توانیم بسکتبال اصفهان را توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: فدراسیون مسابقه محور است و از این مساله نتیجه گرفته است. زمانی که تعداد تیم ها بیشتر شود تعداد شهرستان های بیشتری درگیر بسکتبال می شوند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه رویکرد مردم به بسکتبال بهتر شده است، گفت: در رقابت های لیگ دسته یک ۳۹ تیم داشتیم که در تاریخ بسکتبال چنین رقمی بی سابقه بوده است.

طباطبایی خطاب به رئیس هیئت بسکتبال استان اصفهان اظهارکرد: معتقدم باید از پیشکسوتان با دانش که بتوانند کمک کنند حمایت کرد، هیئت باید از پیشکسوتانی که تمایل به همکاری دارند در جهت رشد و ارتقا سطح بسکتبال استفاده کرده و همیشه باید آنها احترام بگذارد.

وی با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش و موانعی که وجود دارد، تاکید کرد: باید بتوانیم از پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کنیم، تنها قرارداد بستن و امضا تفاهم نامه کافی نیست، ما با امضا تفاهم نامه به جایی نرسیدیم، هر استانی باید براساس الگوی خاص خود پیش برود و از این ظرفیت استفاده کند، یکی از مشکلات موضوع مدرسه محوری است، ساختار مدارس، آموزش و پرورش و زنگ ورزش در ایران با کشورهای دیگر متفاوت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال رئیس فدراسیون بسکتبال بسکتبال اصفهان جواد داوری ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند

رئیس‌جمهوری اعلام کرد که ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه اقتصادی سریلانکا مشارکت کند.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه پس از انقلاب، روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد، اظهار کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفت‌وگوهایی که با رئیس‌جمهوری این کشور و همکاران وی داشتیم قرار شد همکاری‌ها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد.

وی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تأکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم. بی‌شک می‌توانیم در توسعه اقتصادی سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می‌گویم که تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است. ایرانِ امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.

رئیسی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و گفت: مقرر کردیم با پیگیری وزیران خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هرچه سریع‌تر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری، اقتصادی، کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیم‌ها سریع اجرایی شود.

رانیل ویکرمسینگه نیز در این نشست خبری تصریح کرد: امروز پروژه چندجانبه سد گشایش یافت که ۱۲۰ مگاوات برق را تأمین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره‌برداری کنیم بیان کرد: از مردم ایران تشکر می‌کنم و به آنها به‌دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می‌گویم. انتقال آب و تولید برق از مهم‌ترین مذاکرات نشست‌های امروز بود.

رئیس‌جمهوری سریلانکا حمایت ایران را سبب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و گفت: از این تریبون از حمایت‌های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان قدردانی می‌کنم، این حمایت‌ها سبب ثبات اقتصادی در کشورمان شد.

ویکرمسینگه با اشاره به امضای پنج سند همکاری با ایران، افزود: در طول گفت‌وگوهای امروز در نشست‌های دوجانبه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری و ... مطرح شد و دو دولت به پنج توافق‌نامه در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و فناوری ... امضا کردن  تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میاد مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند؛ گفت‌وگوهای بسیار خوبی هم درباره چالش‌های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوع‌ها توافق کردیم.

گفتنی است که وزیران نفت، نیرو، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس‌جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند. در این سفر مگاپروژه‌های برق‌آبی که به همت مهندسان ایران و با هزینه‌کرد کامل دولت سریلانکا احداث شده، با حضور رؤسای جمهوری دو کشور به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • لیگ برتر بسکتبال، طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • پرز به این دلیل در سن‌سباستین غایب بود (عکس)
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان