Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:00:36 GMT

رشد 48 درصدی درآمد دولت از معادن استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۸۱۱۵

رشد 48 درصدی درآمد دولت از معادن استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد 48 درصدی وصول حقوق دولتی معادن استان در یک‌سال گذشته خبر داد

محمد فروهر 28 فروردین‌ماه در جلسه بررسی مشکلات معادن استان که در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته درحدود 208 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال 98 ، 48 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اسفند ماه 99، مبلغی در حدود 28 میلیارد ریال از معادن استان، حقوق دولتی وصول شده است که در مقایسه با اسفند ماه سال قبل از آن، 34 درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به فعالیت حدود 630 واحد معدنی در استان خاطرنشان کرد: این تعداد معدن با ظرفیت استخراج سالانه بیش از 21 میلیون تن مواد معدنی در استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بالا و تعدد مواد معدنی در این استان تصریح کرد: ذخیره قطعی معادن سطح استان سمنان به حدود 607 میلیون تن می‌رسد.

فروهر با اشاره به سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این معادن خاطرنشان کرد: معادن استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی بیش از 5000 نفر در استان فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: ۴۲ نوع مواد معدنی و از جمله مواد معدنی همچون: گچ، سلستین، سنگ آهک، مس، آهن و منگنز در استان سمنان وجود دارد که بهره‌برداری از این معادن انجام می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: استان سمنان دارای ذخایر معدنی خوبی است که استخراج و فرآوری آن برای افزایش ارزش افزوده با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سمنان معدن وزارت صنعت معدن و تجارت استان سمنان معادن استان مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال

سید شهرام کهریزی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ارزیابی صورت گرفته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در زمینه درآمد (حاصل از عوارض بارنامه، جابجایی کالا، ترانزیت و ...) به ویژه در ماه‌های پایانی سال ١۴٠٢ موفق به کسب مقام اول کشور شد.

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با رشد بیش از ٣٠٠ درصد و در نتیجه در ١٢ ماهه سال گذشته با رشد ۲۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بین تمام استان‌های کشور با اختلاف زیاد رتبه اول را کسب نمود و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان جابجا شد که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

کهریزی درباره تعداد بارنامه صادره گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا صادر شد که نسبت به سال قبل از آن صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حواله حمل و نقلی نیز در سال گذشته صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن، خاک معدنی است.

کهریزی افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل و نقل کالای برون شهری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور