Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات ضد اسلامی قرانسه در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و این اقدامات با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - طی روز‌های اخیر فرانسه بار دیگر ۲ قانون ضد اسلامی را به تصویب رساند که این اقدام با واکنش‌ها و اعتراضات گسترده‌ای مواجه شد.

پارلمان فرانسه رای به ممنوعیت خواندن نماز در دانشگاه‌های این کشور داده و حجاب را برای زنان زیر ۱۸ سال نیز ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه  «کانورسیشن» در گزارشی به اقدامات دولت فرانسه علیه مساجد پرداخته و می‌نویسد «اقدامات فرانسه علیه مساجد تنها مربوط به تامین مالی نیست بلکه مربوط به اسلام هراسی و سکولاریسم است.»

این گزارش می‎گوید «این اقدامات به گفته منتقدان، جمعیت مسلمان این کشور را هدف قرار داده است و این اقدام شامل لایحه‌ای است که در روز ۱۲ آوریل از سوی سنای فرانسه تصویب شده و مقررات سختگیرانه‌ای را درباره پوشش مسلمانان و همچنین مکان‌های نماز آن‌ها اضافه کرده است.»

در این گزارش به مشاجره بر سر ساخت مسجد «ایوب سلطان» در شهر استراسبورگ، به عنوان بزرگ‌ترین مسجد اروپا اشاره شده است؛ ساخت این مسجد در سال ۲۰۱۷ آغاز شده و جدال بر سر ساخت آن همچنان ادامه دارد و مقام‎های فرانسه و «امانوئل مکرون»، رییس جمهور این کشور نیز به این موضوع وارد شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قوانین ضد اسلامی و تعرض به مساجد در فرانسه ممنوعیت حجاب در فرانسه و گرایش های اسلام هراسی در الیزه

«کانورسیشن» در ادامه بر این موضوع تاکید می‌کند «یکی از عوامل موثر در بحث بر سر مسجد استراسبورگ، آشفتگی در قوانین فرانسه است که بودجه اینگونه اماکن مذهبی را محدود می‌کند.»

این گزارش در بخش دیگری به این نکته اشاره کرده که این تنش و جدال‌ها در خلاء روی نداده و بحث‌های سیاسی گسترده تری در شکل گیری آن نقش داشته‎اند.

گزارش همچنین می‎گوید «مطمئنا در فرانسه گروه‌هایی هستند که به هر نحوی خواستار مساجد بیشتر در این کشور نیستند و این امر دلایل مختلفی دارد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر ضد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا به نقل از ورایتی، «ژرار دوپاردیو» به دلیل اتهام تجاوز جنسی دیروز در پاریس بازداشت شد. وکیل این بازیگر فرانسوی ۷۵ ساله گفت وی دیروز (دوشنبه) خود را به یک مرکز پلیس پاریس معرفی کرد تا برای اتهام تجاوز جنسی که از سوی ۲ زن به وی وارد شده مورد بازجویی قرار گیرد. گفته می‌شود هر دوی این موارد مربوط به فیلم‌های وی است که یکی به سال ۲۰۲۱ و دیگری به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، اولین زن او را به تجاوز در سال ۲۰۲۱ و وقتی که وی به عنوان طراح صحنه در فیلم سینمایی «دریچه‌های سبز» کار می‌کرد متهم کرد و شاکی دوم مدعی شد که زمان ساخته شدن «جادوگر و سیامی» در سال ۲۰۱۵ به وی حمله شده است.

دوپاردیو پیش از این با شکایت رسمی تجاوز جنسی از سوی بازیگر شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ و زمانی که ۲۲ ساله بود، متهم کرد. این پرونده همچنان مفتوح است. شکایت دیگری برای تجاوز جنسی سال پیش توسط هلن داراس، هنرپیشه طرح شد که دوپاردیو را به دست درازی در طول فیلمبرداری فیلمی در سال ۲۰۰۷ متهم کرد، اما از آنجا که از زمان جرم زمان زیادی گذشته بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی رد شد.



در آوریل سال پیش، ۱۳ زن در گزارشی که توسط یک وب سایت خبری تحقیقاتی فرانسوی منتشر شد، این بازیگر را به رفتار‌های نامناسب جنسی متهم کردند. دوپاردیو به شدت تمام اتهامات را رد کرد و در ماه اکتبر نامه‌ای برای روزنامه فیگارو نوشت و در آن نوشت: هیچ‌وقت با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام.

این در حالی است که مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز پیش از این از وی حمایت کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد