Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:39:27 GMT

نحوه مشارکت در مدرسه‌سازی حتی با یک آجر

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۸۶۰۷

نحوه مشارکت در مدرسه‌سازی حتی با یک آجر

رئیس جامعه خیّرین مدرسه ساز کشور بابیان اینکه تعهدات خیرین مدرسه ساز در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسید، گفت: عموم هموطنان نیکوکار کشورمان می‌توانند با پیوستن به طرح «آجر به آجر» در مدرسه سازی مشارکت کنند.

به گزارش ایسنا، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به آغاز پویش «آجرهای مهربانی» همزمان با ایام پر برکت ماه مبارک رمضان گفت: این پویش نیز در قالب طرح ملی «آجر به آجر» و با هدف جلب مشارکت‌های خرد مردمی در امر نیک مدرسه‌سازی با همکاری مجامع خیرین مدرسه ساز استان‌ها، ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پویش‌ «مهر را با محرم آغاز کنیم» که همزمان با ماه محرم و صفر شکل گرفت و پویش "من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" نیز که با هدف جلب مشارکت بیشتر بانوان نیک اندیش در مدرسه سازی برگزار شد؛ با استقبال بیش از یک میلیون نفر از مردم خیّر کشورمان رو به رو شد و در مجموع بالغ بر هشت میلیارد تومان به مدرسه سازی کمک کردند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور دغدغه‌مند شدن مردم نسبت به امر آموزش و پرورش دانش آموزان و اهمیت مدرسه‌سازی را از اهداف والای این طرح برشمرد و گفت: اینکه افراد تمایل دارند در این عرصه وارد شوند نشانه حساس بودن آنها نسبت به آینده فرزندان و کشور است و این میتواند منشاء اثرات و اقدامات مثبت دیگر نیز بشود.

قفلی افزود: از سوی دیگر توسعه و گسترش فرهنگ مشارکت های مردمی در کارهای خیر اثرات تربیتی و اخلاقی در اجتماع دارد و موجب تشویق بیشتر مردم به این کارها نیز می‌شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه به افزایش میزان تعهدات خیرین کلان نیز اشاره کرد و گفت: با شکل گیری این پویش‌ها و تبیین اهداف و اهمیت مدرسه سازی علاوه براینکه تعهدات پبشین رشد قابل توجهی یافت خیرین جدیدی نیز با شوق بیشتر وارد عرصه شدند و میزان تعهد خیّرین مدرسه ساز در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن با افزایش ۱۰۰درصدی به ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسید. 

ناصر قفلی در پایان با بیان اینکه جامعه خیّرین مدرسه ساز به عنوان بزرگترین نهاد مردمی کشور و با سرمایه بیش از ۲۲ سال فعالیت نیکوکارانه توانسته اعتماد خیراندیشان را جلب کند، از عموم مردم دعوت کرد با هر میزان آورده حتی به اندازه یک آجر در پویش «آجرهای مهربانی» مشارکت کرده و سهمی را در ساخت مدرسه برای کودکان و فرزندانمان داشته باشند.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،، هموطنان نیکوکار می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های http://ajorbajor.ir و "مهر مدرسه" http://MehreMadrese.ir  و یا با استفاده از کد دستوری #۲۴* از طریق تلفن همراه خود به این پویش بپیوندند و نذورات خود را نیز در این ماه مبارک به ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور اختصاص دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح آجر به آجر خيرين مدرسه ساز ساخت مدرسه خیرین مدرسه ساز مدرسه ساز کشور مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است