Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:00:22 GMT

تلاش‌ها برای نامگذاری کوپا آمه‌ریکا به نام مارادونا

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۸۹۷۷

تلاش‌ها برای نامگذاری کوپا آمه‌ریکا به نام مارادونا

جمعی از ستاره‌های سابق جهان فوتبال خواهان این شده‌اند تا مسابقات پیش‌روی کوپا آمه‌ریکا به نام اسطوره فقید فوتبال آرژانتین نامیده شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهل‌وهفتمین دوره مسابقات کوپا آمه‌ریکا پس از یک سال تعویق حالا در حالی قرار است از تاریخ 13 ژوئن (23 خرداد) به میزبانی کشورهای آرژانتین و کلمبیا آغاز شود که زمزمه تغییر نام این تورنمنت به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعی از ستاره‌های سابق جهان فوتبال خواهان این شده‌اند تا نام این دوره از مسابقات به نام دیه‌گو آرماندو مارادونا اسطوره فقید فوتبال آرژانتین نامگذاری شود.

رنه ایگوئیتا، دروزاه‌بان اسطوره کلمبیا یکی از افرادی است که پیشنهاد داده دوره پیش‌روی مسابقات کوپا آمه‌ریکا به افتخار دیه‌گو مارادونا که در تاریخ 25 نوامبر (5 آذر) در سن 60 سالگی در شهر بوینس‌آیرس آرژانتین درگذشت، به نام او شود.

رفع اتهام مارادونا پس از 30 سال در یک دادگاه ایتالیایی

او که با اسطوره فقید آرژانتین دوست بود، در حساب کاربری خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اینکه مسابقات پیش‌رو باید « کوپا آمه‌ریکا مارادونا» نام بگیرد، نوشت: ما در آستانه میزبانی از بهترین تیم‌های آمریکای جنوبی هستیم، مسابقاتی که به میزبانی کلمبیا و آرژانتین برگزار خواهد شد و این تورنمنت باید در ادای احترام به دیه‌گو مارادونا باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال کلمبیا تیم ملی فوتبال آرژانتین دیگو مارادونا تیم ملی فوتبال کلمبیا تیم ملی فوتبال آرژانتین دیگو مارادونا کوپا آمه ریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام
  • الساندرو دل ‌پیرو: تشویق در برنابئو، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای من است
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم