Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:05:03 GMT

تشکیل شورای نظارتی مجلس جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۰۳۴

تشکیل شورای نظارتی مجلس جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، موضوعات مطرح شده در هفدهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، بابک نگاهداری مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه را «اقدامات مجلس در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ (تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها) عنوان کرد که به صورت ویژه در این جلسه به گزارش دیوان محاسبات کشور پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و نظر به اهمیت موضوع حمایت از تولید و تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و خنثی نمودن تحریم ها و رفع هر گونه موانع و افزایش توان تولیدی کشور و بهره وری اقتصاد و تحقق شعار سال جاری مبنی بر "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" دیوان محاسبات کشور، اقدامات لازم را از روزهای آغازین سال ۱۴۰۰، برنامه ریزی و عملیاتی نموده است.

نگاهداری تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده در دیوان محاسبات تشکیل شورای راهبری پیگیری تحقق شعار سال ۱۴۰۰ است که با هدف توجه ویژه به قوانین و مقررات مرتبط با رفع موانع و حمایت از تولید در تمامی فعالیت ها و برنامه جامع حسابرسی دیوان محاسبات کشور صورت گرفته است.

با توجه به گزارش دیوان محاسبات و مباحث مطرح شده در این جلسه در حوزه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، قوانین شناسایی شده عبارتند از: قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، قانون بهبود محیط کسب و کار، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و بندها و مواد مرتبط با تولید در قوانین بودجه ۱۴۰۰ و برنامه پنج ساله ششم توسعه.

وی ادامه داد: در این جلسه رییس مجلس شورای اسلامی بر دو اولویت رفع تحریم ها در حوزه امنیت ملی و خنثی سازی تحریم ها در حوزه اقتصادی تاکید کردند، به صورتی که پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها با محوریت خنثی سازی تحریم ها دنبال می شود و موضوعات اقتصادی کشور از جمله تسهیل کسب و کار، معیشت مردم، بهبود اشتغال و تولید پیگیری می شود. همچنین در راستای تحقق شعار سال بر لزوم حرکت منسجم و هماهنگ حوزه های ستادی مجلس تأکید و مقرر شد جلسات منظمی با حضور معاونت نظارت، معاونت قوانین، هیأت تطبیق، مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات با موضوع نظارت و محوریت خنثی سازی تحریم ها برگزار شود و خروجی این جلسات به صورت گزارشات منظم برای کمیسیون ها ارسال گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها دیوان محاسبات تحقق شعار سال مانع زدایی سال ۱۴۰۰ تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • گام عملی برای جهش تولید
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد