Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@17:45:12 GMT

نشست کمسیون مشترک برجام در حال برگزاری است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۰۹۶

نشست کمسیون مشترک برجام در حال برگزاری است

به گزارش صدای ایران، مذاکرات طرف ها بدون حضور مستقیم آمریکا، درباره چشم انداز بازگشت آمریکا به برجام و چگونگی اطمینان یافتن از اجرای کامل و موثر برجام توسط تمامی طرف‌های برجام و نیز چگونگی ادامه مسیر انجام می شود.

این مذاکرات از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در گرند هتل وین آغاز شده و رایزنی ها به طور چند جانبه و دو جانبه و نیز در سطوح کارشناسی و سیاسی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعات در دو کارگروه هسته ای و تحریم ها دنبال می شوند.

گفتنی است که دیپلمات‌های اروپایی بین هیات ایرانی و هیات آمریکایی به ریاست رابرت مالی که نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در این مذاکرات است، در حال آمد و شد هستند.

مقامات ایرانی اعلام کردند که در مذاکرات اخیر بر این مساله تمرکز داشتند که لیستی از تحریم هایی که باید از سوی آمریکا برداشته شود تهیه و مورد توافق قرار گیرد.

سید عباس عراقچی در این باره تاکید کرد که "بدون لیست (تحریم ها) من فکر نمی کنم که بتوانیم پیشرفتی داشته باشیم. بدون این لیست هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

او گفته است که تهران همچنین آماده است لیستی مشابه درباره اقدامات هسته‌ای که باید اتخاذ شود، تهیه کند.

با این حال به نظر نمی آید تا کنون در رابطه با لیست تحریم های مدنظر ایران که باید از سوی آمریکا رفع شوند تا همه طرف ها به برجام بازگردند موفقیتی به دست آمده باشد.

مذاکرات در وین از هفته گذشته تا کنون در حالی ادامه دارد که روند کار با توجه به اقدام خرابکارانه در نطنز کمی کند شده است. علاوه بر این ایران در واکنش به این اقدام که معتقد است از سوی رژیم اسراییل حمایت و هدایت شده است غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم و افزایش سانتریفیوژهایش را در دستور کار قرار داد که اقداماتی فراتر از چارچوب برجام و در عین حال در چارچوب بند ۲۶ و ۳۶ این توافق است.

به گفته رییس سازمان انرژی اتمی در روز پنجشنبه هفته گذشته ایران توانسته در اولین گام حدود ۹ گرم اورانیوم تا غنای ۶۰ درصد تولید کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کمسیون مشترک برجام گرند هتل وین عراقچی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت

تین نیوز

نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور، روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه امسال برگزاری می شود.

به گزارش تین نیوز، این نشست تخصصی در چارچوب اولین همایش سالانه بین المللی تنطیم گری و رقابت در ایران،  برگزار خواهد شد.

محورهای گفت و گو در این نشست تخصصی، شامل چالش های تنظیم گری صنعت حمل و نقل ریلی در ایران و راهکارهای ارتقای تنظیم گری صنعت حمل و نقل ریلی در ایران است.

در این نشست تخصصی یاسر حاتم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، سبحان نظری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل  و نقل ریلی و خدمات وابسته، محمد سیاوشی رئیس کارگروه حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افسانه شفیعی مشاور رئیس و عضو هیئت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مسعود فتحعلی رئیس بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سخنرانی می کنند.

زمان برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور ساعت 10 تا 12 روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 و مکان برگزاری این نشست خیابان کارگر شمالی، رو به روی پارک لاله، نبش کوچه همدان، پلاک 1204 ، طبقه هشتم، سالن شهید مطهری می باشد.

به گزارش تین نیوز، ورود به نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی، برای عموم آزاد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال