Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:28:40 GMT

تحصیل در کانادا

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۱۰۷

تحصیل در کانادا

رفاه فراهم شده برای شهروندان کانادایی موجب شده تا این کشور در میان برترین کشورهای جهان برای زندگی قرار گرفته و هر ساله از تمامی نقاط جهان درخواست های بی شماری را برای اعطای ویزا دریافت کند .

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موسسه رجبی، وجود دو زبان رسمی در میان شهروندان این کشور به شما کمک می نماید تا فرصت های گستره تری پیش رویتان قرار گرفته و بتوانید از همان ابتدا برای تمامی مراحل زندگی خود برنامه ریزی نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن با کارشناسان موسسه رجبی همراه باشید تا با اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا بتوانید به درست ترین انتخاب ممکن دست یافته و با خیالی آسوده گام های خود جهت تحصیل به این کشور را بردارید . در صورت علاقه به دریافت اطلاعات بیشتر و یا هر گونه سوال با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.

سیستم آموزشی کانادا

دلیل شهرت دانشگاه های کشور کانادا را می توان بهره مندی از سیستم آموزشی قویی دانست که تنها مختص به آموزش عالی این کشور نبوده و از همان سال های نخست تحصیل در مدارس آغاز می شود . سیستم آموزشی کانادا بدین صورت است که گرچه هر ایالت با توجه به شرایط خود می تواند قوانین جداگانه ای را تصویب کند اما در مجموع از سیستم واحدی در روند آموزشی پیروی می کند و تمامی دانش آموزان از خدمات و امکانات یکسان بهره مند می شوند.

شما در هنگام ورود به مدارس این کشور می توانید در مدارس خصوصی، دولتی و یا شبانه روزی نام نویسی نموده و به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تحصیل کنید . البته مدارس و دانشگاه های فرانسوی زبان این کشور اکثرا در ایالت کبک قرار گرفته اند که بخش قابل توجهی از مردم کانادا را تشکیل می دهند.

پس از 12 سال تحصیل ( در سن 18 سالگی ) تمامی دانش آموزان موفق به اخذ مدرک دیپلم در گرایش های مختلف تحصیلی شده و قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور می باشند . دانش آموزانی که از سایر کشورهای جهان نیز به دنبال پذیرش در دانشگاه های این کشور هستند با معادل سازی مدارک خود می توانند به هر یک از رشته های علوم مهندسی ، پزشکی ، علوم انسانی و پایه وارد شوند.

بورسیه های تحصیلی کانادا

 بورسیه های تحصیلی به صورت استانی، کشوری و دانشگاهی در حال اجرا هستند و شما با توجه به شرایط خود می توانید برای آنها تقاضا دهید . از معروف ترین بورسیه های دانشگاهی کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- بورس تحصیلی واترلو

- بورس تحصیلی انتاریو

- بورسیه تحصیلی ونیر

- بورس تحصیلی تریلیوم

- بورسیه دانشگاه مانیتوبا

در میان کلیه مقاطع تحصیلی دوره کارشناسی و رشته های علوم پزشکی از کمترین شانس در دریافت بورسیه تحصیلی برخوردارند که البته حتی در این موارد نیز می توان با اقدامات صحیح و بهره مندی از مشاورین به بورسیه تحصیلی دست یافت.

فاندهای دانشجویی از دیگر کمک های مالی دانشگاه های کانادا در زمینه مالی می باشند که توسط دولت فدرال و مرکز خدمات دانشجویی ملی اعطا شده و در تمامی سطوح تحصیلی قابل دریافت می باشند. دقت داشته باشید که این وام ها مبلغ مشخص نداشته و برای هر دانشجو با توجه به نیاز و شرایط مالی او مشخص می گردند.

هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا

در میان رشته های دانشگاهی می توان به علوم پزشکی و رشته های مهندسی به عنوان پر هزینه ترین رشته های تحصیلی اشاره نمود که در دوره کارشناسی ارشد می تواند تا 30000 دلار کانادا نیز برسد. نکته قابل توجه در رابطه با هزینه های تحصیل در کانادا برآورد صحیح از میزان آن برای تمامی دوره تحصیل است، به طوری که بتوانید کلیه مخارج را تا پایان تحصیل خود تامین سازید.

جهت اطلاع از هزینه های دقیق تحصیل می توانید به سایت دانشگاه مراجعه کنید و هزینه های کالج و دوره های پیش نیاز را نیز فراموش نکنید که برای رشته هایی همچون علوم پزشکی اهمیت ویژه ای داشت و حتما باید سپری شوند. علاوه بر این هزینه سکونت و مخارج زندگی دانشجویی از همان ابتدای ورود به این کشور محاسبه می شود و پرداخت اجاره محل سکونت بخش اصلی آن را شامل می شود.

الزامات زبان در دانشگاه های کانادا

دریافتیم که دو زبان انگلیسی و فرانسوی در کانادا رسمیت دارند که برای اقدام به پذیرش در دانشگاه های هر منطقه باید مدرک زبان مناسب را ارائه دهید. در رابطه با زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و تافل بالاتر از 75 را ارائه دهید . دانشگاه های کانادا برای افرادی که دارای مهارت زبانی کافی نیستند دوره هایی را برگزار می کنند که دانشجویان به حد نصاب نمره لازم برای ورود به رشته دلخواه خود برسند . آزمون های دیگری همچون Cambridge ، CAEL ، Can TEST ، MELAB نیز مورد قبول برخی از دانشگاه می باشند.

استان های فرانسوی زبان نیز در هنگام ثبت نام از دانشجویان مدرک زبان فرانسوی درخواست می کنند که می تواند یکی از مدارک DALF ، DELF ، TEF ، TCF و Test Can متناسب با درخواست دانشگاه باشد . توصیه ما به شما عزیزان این است که از ابتدا یادگیری زبان را به عنوان یکی از هدف های اصلی خود قرار داده و در مدت کوتاهی آن را به عنوان چالش اولیه پشت سر بگذارد.

در صورتی که در رابطه با تحصیل در کانادا هنوز ابهاماتی برایتان وجود دارد، ضمن تماس با کارشناسان موسسه حقوقی رجبی تمامی پاسخ های خود را دریافت کرده و از اقدامات لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا و یا سایر کشورهای جهان همچون تحصیل در آلمان مطلع شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسسه رجبی كانادا آلمان تحصیل در کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که از رسیدن به توافق با دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل، ناتوان مانده و رئیس دانشگاه با همکاری پلیس، دست به سرکوب دانشجویان زده است، اکنون در پی پایان نیافتن این اعتراض ها، دانشجویان را تهدید کرد اعتراض ها را متوقف کنند، در غیر اینصورت از ادامه تحصیل تعلیق خواهند شد.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد:«همانطور که احتمالا می‌دانید، گفت‌وگو بین دانشگاه و رهبران دانشجویی اردوگاه، متأسفانه به بن‌بست رسیده است».

دانشگاه کلمبیا در این بیانیه تهدید آمیز از دانشجویان خواسته شده است "وسایل خود را جمع آوری کرده و چادرها را ترک کنند."

دانشگاه کلمبیا تهدید کرده است اگر دانشجویان تا بعد از ظهر داوطلبانه چادرها را ترک کنند و خود را به یکی از مقامات دانشگاه معرفی کنند و فرمی را امضا کنند که متعهد به رعایت سیاست‌های دانشگاه تا ژوئن ۲۰۲۵ یا "تاریخ اعطای مدرک تحصیلی" شوند، دانشجویان واجد شرایط به پایان رساندن ترم با شرایط خوب هستند.

دانشگاه کلمبیا همچنین گفته است: "مهم است که بدانید دانشگاه قبلاً دانشجویان زیادی را در چادرها شناسایی کرده است. اگر در هنگام خروج خود را معرفی نکنید و اکنون فرم را امضا نکنید، واجد شرایط امضا و تکمیل ترم با وضعیت خوب نخواهید بود."

در این بیانیه آمده است: اگر از چادرها خارج نشوید، تعلیق خواهید شد.

به گزارش شبکه سی ان ان آمریکا، دانشگاه کلمبیا در عین حال اعلام کرده است که پس از پایان دوره امتحانات و یک مکان جایگزین برای تظاهرات ارائه خواهد کرد، و چادرهای غیر مجاز کنونی "محیطی ناخوشایند برای اعضای جامعه ما ایجاد می کند."

دانشگاه کلمبیا همچنین مدعی شده است: "بازیگران خارجی نیز به این محیط کمک کرده اند، که باعث نگرانی های امنیتی - از جمله برای همسایگان ما" شده است.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روزها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه » شده است، از معترضان حامی فلسطین خواست متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان معترضان دانشگاه کلمبیا خواهان توقف سرمایه گذاری این دانشگاه در شرکت های تسلیحاتی وابسته به اسرائیل هستند. این دانشگاه در گذشته نیز در مواردی دیگر به درخواست دانشجویان از سرمایه گذاری صرف نظر کرده است.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا از هفته گذشته این بوده است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در حالی که گفتگوهای سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی از هفته گذشته ادامه دارد، "متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم."

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: «زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، اردوگاه را منحل کند و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.»

در این نامه که توسط جاش گاتهیمر و دن گلدمن رهبری می‌شود، ادعا شده است که معترضان حامی فلسطین "تمایلی به امضای یک توافق منطقی برای پایان تحصن" ندارند. آنها می گویند این اتفاق باید رخ دهد تا کلمبیا شامل متمم ششم قانون حقوق مدنی آمریکا شود.

در این نامه آمده است: زمان مذاکره به پایان رسیده است. اکنون زمان اقدام است. در نهایت وظیفه هیات امنا است که عمل کند. اگر هر یک از متولیان مایل به انجام این کار نیستند، باید استعفا دهند تا با افرادی جایگزین شوند که به تعهدات قانونی دانشگاه تحت عنوان متمم ششم پایبند هستند."

این تلاش ها فشار سیاسی بیشتری را بر مقامات کلمبیا وارد می کند. پیش از این برخی از جمهوری برجسته خواهان کناره گیری مینوچه نعمت شفیق، رئیس کلمبیا شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟