Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در هفته‌ گذشته تمامی آمارها با رشد قابل توجهی مواجه شده‌اند و این افزایش سبب شد بیمارستان‌ها مملو از بیمار شود و تخت‌های موجود بیمارستان‌ها پاسخگوی حجم بیماران نباشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بندرعباس ، در روزهای اخیر وضعیت ابتلا به کرونا در استان هرمزگان در حد فاجعه بالا رفته است و روز به روز بر تعداد افراد بستری افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر 432 بیمار در بیمارستان‌های استان‌ بستری هستند که بیشترین حجم بیماران متعلق به بندرعباس و بندرلنگه بوده است که به ناچار در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تخت‌های جدید اضافه شده است.

بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به عنوان کانون دفاع از سلامت این شهرستان‌ در حال حاضر مملو از بیمار کرونایی شده و مسئولان این بیمارستان برای خدمات دهی مناسب‌تر به مراجعه کنندگان در فاصله زمانی کوتاه چهار بخش کرونایی شامل 2 بخش آی‌سی‌یو و 2 بخش بستری را در این بیمارستان راه‌اندازی کنند.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان میزان بستری‌ها در هفته قبل 55 درصد رشد داشته است و بر میزان افراد دارای وضعیت وخیم که نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارند نیز افزوده شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده است در حال حاضر 71 بیمار در آی‌سی‌یو بستری هستند که به نسبت هفته قبل بیش از 37 درصد افزایش داشته که 11 نفر از بیماران وضعیت بسیار وخیم دارند و تلاش‌ها برای احیای آنها ادامه دارد.

میزان مرگ و میر بر اثر این ویروس نیز رو به افزایش است و در روزهای گذشته با جان باختن چندین نفر از بیماران، شمار افراد جان باخته به عدد 1090 رسید که رشدی 33 درصدی را شاهد بوده است. 

از سویی مردم استان همچنان همکاری لازم با مدافعان سلامت را ندارند و سواحل استان همچنان مملو از افرادی است که گاها حتی ماسک هم به صورت ندارند و برای تفریحی چند ساعته سلامت عمومی را به مخاطره می‌اندازند و از سویی عزمی جدی هم از مسئولان برای مقابله با این دسته از افراد دیده نمی‌شود. 

روز گذشته نیز رئیس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم(ص) هشدار داد که در صورت عدم رعایت عمومی پروتکل‌های بهداشتی وضعیت فوق حاد کرونایی در استان دور از ذهن نیست و به زودی با ابتلا بخش زیادی از مردم، رسیدگی به بیماران سخت می‌شود. 

در صورت وقوع این وضعیت تخت‌های بیمارستانی و کادر درمانی جوابگوی حجم مراجعات نخواهند بود و هرمزگان روزهای سیاهی را در صفحه تاریخ خود به ثبت می‌رساند چرا که توان و انرژی کادر درمانی رو به تحلیل است و با ادامه روند نمی‌توان به آینده‌ای به دور از بیماری چندان خوشبین بود. 

نیاز است مسئولان استانی بر حجم نظارت و کنترل‌ها بیافزایند و از برگزاری هر مراسمی که پیک کرونا در استان را تشدید و سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد به صورت جدی جلوگیری کنند، مردم نیز باید در شرایط فعلی برای حفظ سلامت خود و اطرافیان از هرگونه تجمع و برگزاری مراسم و دورهمی‌ها به شدت بپرهیزند تا پیک با حداقل آسیب به اتمام برسد. 

504 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در فارس پرداخت شدابتلای 5800 آمریکایی دریافت‌کننده واکسن کرونا به کووید 19!اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در گیلان؛ فعالیت دست‌فروشان متوقف می‌شود

انتهای پیام/864/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، خواستار اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل و پاسخگویی به جنایات آن علیه فلسطینیان شده است.

آلبانیز دیروز پس از سفر به اردن و مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «در این مرحله، اسرائیل از تعهدات بین‌المللی خود تا حدی تخطی کرده است که تحریم‌ها را ضروری می‌کند».

گزارشگر سازمان ملل بار دیگر خواستار آتش بس فوری، پایان دادن به کنترل غیرقانونی اسرائیل بر غزه و اراضی اشغالی فلسطین و حضور حافظی برای تضمین صلح و ثبات در منطقه شد.

وی افزود: سرعت و شدت گسترش این خشونت‌ها به بقیه اراضی اشغالی تأیید می‌کند که هیچ فلسطینی تحت کنترل بی بند و باری اسرائیل در امان نیست.

آلبانیز با اشاره به اینکه وضعیت غزه بدتر از آنچه قبلا ارزیابی شده، است، افزود که اکثر قربانیانی که او ملاقات کرد صدمات فاجعه باری را متحمل شده اند، شاهد کشته شدن اعضای خانواده بوده و اثرات تخریب زیرساخت‌های بهداشتی غزه توسط اسرائیل را تجربه کرده اند. حتی پس از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴، زمانی که دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) با صدور حکمی به اسرائیل دستور داد از نسل کشی در غزه جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد که اقدامات بشردوستانه اعمال شده تاکنون، از جمله پرتاب هوایی و کریدور‌های دریایی "تن‌ها یک تسکین دهنده است. " او گفت: «این اقدامات برای کاهش فاجعه انسانی که حمله اسرائیل ایجاد کرده است، به شدت ناکافی است. وی خاطرنشان کرد که وحشتی که مردم غزه شاهد آن هستند "ناگفتنی" است.

گزارشگر ویژه با بیان اینکه به دلیل وضعیت فاجعه بار غزه، توجه به وخامت اوضاع در کرانه باختری از جمله قدس شرقی از بین رفته است، خاطرنشان کرد: افزایش محدودیت‌ها و سوء استفاده ها، بازداشت‌های خودسرانه و کشتار غیرقانونی توسط سربازان اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان مسلح به طور گسترده گزارش می‌شود.

او در انتها گفت: دولت‌ها باید بر آتش بس فوری و بدون قید و شرط پافشاری کنند و برای جلوگیری از فاجعه بیشتر، تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان