Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@17:10:22 GMT

مرکز درمان سرپایی بیماران کرونا در ایلام آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۱۶۰

مرکز درمان سرپایی بیماران کرونا در ایلام آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، این مرکز در ۲ نوبت صبح و عصر با حضور کادر درمان و پزشک متخصص آماده خدمات دهی درمانی به بیماران مبتلا به کرونا است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در حاشیه بازدید و آغاز به کار این مرکز گفت: سپاه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا خدمات رسانی به مردم و همکاری تنگاتنگ با دانشگاه علوم پزشکی را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جمال شاکرمی افزود: هرچند سپاه در استان ایلام فاقد امکاناتی چون بیمارستان است اما نقاهتگاه هایی را با همکاری دستگاه های مختلفی چون علوم پزشکی و هلال احمر در نقاط مختلف استان راه اتدازی کرد که در خدمت جامعه پزشکی و کادر درمان بودند.

وی اظهار داشت: این مرکز تنفسی نیز یکی دیگر از خدمات سپاه در حوزه درمان است تا باری از دوش کادر درمان و مراکز بیمارستانی برداشته شود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه استان ایلام نیز گفت: این مرکز در حال حاضر ۱۲ تخت دارد که در صورت ازدیاد بیماران امکان افزایش تخت ها به ۲۰ عدد نیز هست.

سرهنگ غلامرضا علی محمدی افزود: تجهیزات و امکانات این مرکز درمانی توسط سپاه و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

وی ادامه داد: در این مرکز ۲۰ نفر نیروی کادر درمانی و داروخانه در ۲ نوبت صبح و عصر به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه می دهند و در صورت نیاز به طور موقت چند ساعته آنها را بستری می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: این مرکز در واقع برای بیمارانی است که پس از ابتلا به ویروس نیاز به تزریقات و دریافت خدمات بیمارستانی دارند اما نیاز نیست در مراکز بیمارستانی بستری شوند.

دکتر محمد کریمیان افزود: در این درمانگاه سرپایی خدماتی چون وصل اکسیژن به بیماران ارائه می شود و بیماران تا زمان مداوا به این مرکز مراجعه می کنند و در صورت نیاز به بستری شدن به مراکز بیمارستانی اعزام می شوند.

وی تاکید کرد: این مرکز در واقع باعث کاهش حجم مراجعه بیماران به مراکز درمانی می شود و همچنین نقاهتگاه سالن شهدای قلاویزان نیز برای پذیرش بیماران مهیا شده است.

به گزارش ایرنا، درمانگاه تنفسی مرکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا تنها مرکز در استان است که توسط سپاه و علوم پزشکی اماده پذیرش بیماران است.

داروخانه، اتاق بستری اقایان و خانم ها، اتاق احیا و واحد ترخیص از جمله بحش های این مرکز درمانی است.

منبع: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی برچسب‌ها کرونا ایلام دانشگاه علوم پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ایلام دانشگاه علوم پزشکی کرونا ایلام دانشگاه علوم پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کادر درمان مرکز درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار

برای نخستین بار مرکز درمانی بیماری تالاسمی یا کم خونی در ولایت ننگرهار فعالیت خود را آغاز نمود. 

در مراسم افتتاح این مرکز درمانی دکتر محمد حسن غیاثی معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان از راه اندازی این مرکز درمانی استقبال نموده و گفت: با تامین امنیت، زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

وی از جانب وزارت صحت عامه به مسئولان این مرکز درمانی وعده همکاری داد.

مولوی امین الله شریف رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار در حالی که خون خود را به این مرکز درمانی هدیه نمود از جوانان خواست تا برای نجات زندگی کودکان مبتلا به بیماری تالاسمی به صورت رایگان به این مرکز درمانی خون هدیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه