Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@10:42:10 GMT

کرونا و اشغال ۱۰۰۰ تخت بستری در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۲۰۴

کرونا و اشغال ۱۰۰۰ تخت بستری در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست ستاد مدیریت کرونای استان با ابرازط نگرانی از کاهش ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های استان و افزایش فوتی‌ها گفت: بیماران کرونایی بیش از هزار تخت بستری در استان مرکزی را اشغال کرده اند و با افزایش بستری‌ها بیماران جدید باید در راهرو‌ها و دیگر و فضا‌های بیمارستان پذیرش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده با اشاره به کمبود کپسول اکسیژن و نیاز ضروی بهداشت و درمان استان مرکزی به اکسیژن ۵۳۰ دستگاه کپسول اکسیژن در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد و پتروشیمی شازند اکسیزن تولید برای دانشگاه علوم پزشکی را تقبل کرده است.

او اضافه کرد: با توجه به محدودیت امکانات و تخت‌های بستری حوزه دولتی استان باید همه امکانات درمانی و پرسنلی اداره‌ها، نهادها، هلال احمر، نیرو‌های مسلح، بسیج و صنعت برای خدمات دهی به بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار گیرد.

او اضافه کرد:با شدت فعلی بیماری کرونا در استان مرکزی نیاز است که ظرف ۱۰ روز آتی تمامی با حساسیت و دقت بالا تامی مبادی ورودی و خروجی استان مرکزی با بالا کنترل شده و متخلفان جریمه شوند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در روز‌های اخیر شاهد تراکم مراجعات بیماران کرونایی در مطب اغلب پزشکان عمومی و متخصص عفونی استان هستیم که باید و با مدیریت مناسب این تجمع به حداقل ممکن برسد.

او ادامه داد: کاهش شیوع کرونا در استان مرکزی با همکاری شهرداری‌ها در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اتوبوس ها، پارک‌ها، ادارات و بانک‌ها به حاصل می‌شود و همه باید کمک کنند تا هرچه سریعتر از این پیچ خطرناک به سلامت عبور کنیم.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم با اشاره به اینکه موارد مثبت کرونا ۷۹۱ از مورد در هفته اول فروردین به ۷ هزار و ۵۰۰ مورددر هفته چهارم فروردین رسیده گفت: سیر صعودی فوت شدگان هم در بازه زمانی مذکور نگران کننده است.

اکرمی افزود: مسئولان ادارات باید در قبال هرگونه رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی پاسخگو باشند و هر تجمعی حتی باز بودن مساجد در شرایط کنونی اشتباه است و اداره کل اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی موظفند با مساجد متخلف در شرایط قرمز کرونایی برخورد قانونی کند.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: کادر درمان در یک سال اخیر تمام توان خود را صرف بیماران کرونایی کرده و آستانه تحمل آنان در شرایط حساس کنونی روبه پایان است.

جمالیان افزود: پنج هزار ۹۲۰ بیمار کرونایی استان در قرنطینه خانگی هستند و رعایت نکردن دستورالعمل‌ها باعث شده شیب تندی در بیماران سرپایی کرونایی استان دیده شود که متاسفانه اثراتش در هفته آتی برای خدمات به بیماران بدحال خواهد بود.

 

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: چهار هزار و ۲۴ گروه در طرح شهید سلیمانی در این استان همکاری کردند و ۱۸۳ هزار نفر را در این راستا آموزش دادند و ۱۲۵ هزار نفر در راستای این طرح مشاوره تلفنی گرفته‌اند و ۵۵ هزار نفر رهگیری بهداشتی شده‌اند.

او ایجاد نقاهتگاه با ظرفیت ۷۰ تخت بستری، اعزام هشت پرستار و تامین چند دستگاه اکسیژن ساز را بخشی از خدمات ارایه شده در طرح شهید سلیمانی عنوان کرد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونای استان مرکزی بیماران کرونایی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابوالحسن (ناصر) میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی و پهلوان سابق ایران حدود دو ماه است در بیمارستانی در فرانکفورت آلمان تحت مراقب‌های ویژه قرار دارد.

میرواحدی که در اوایل انقلاب و در دهه ۶۰ رئیس و دبیر فدراسیون کشتی بوده، نایب پهلوانی کشور و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در دوران ورزشی اش تجربه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • فوق‌تخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • قلیان اکسیژن؛ بِکشیم یا نه؟
  • ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد