Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه کمیسیون مشترک برجام که ساعتی پیش در سطح معاونان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گرندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

قدس آنلاین: اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حاضران در این نشست به بررسی روند گفت‌وگوها در روزهای گذشته پرداخته و گزارش گروه‌های کارشناسی در خصوص حوزه‌های تحریم و هسته‌ای را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عباس عراقچی رئیس هیئت اعزامی کشورمان به وین پس از این دور از گفتگوهای گفت: ما تقریبا بهد از س روز کاری، یک بازر دیگر کمیسیون مشترک را برای بررسی روند پیشرفت بحث‌هایی که تا الان هم در حوزه رفع تحریم ها و هم در حوزه هسته ای صورت گرفته، تشکیل دادیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما گزارش کار کارگروه‌ها را مرور کردیم و بحث های خوبی نیز در داخل کمیسیون مشترک صورت گرفت.

عراقچی با بیان اینکه به نظر می‌رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن‌است، اظهار داشت: اشتراک در هدفهدف نهایی الان بین همه (اعضا) وجود داردو مسیری هم که مسیری هم که باید طی شود اکنون مقداری شناخته شده‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: البته این مسیر آسانی نخواهد بود و اختلاف نظرها اینطور نیست که پایان یافته باشد. اختلاف نظرهای بعضا جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: البته ما همانطور که بارها گفته‌ایم، اصلا علاقمند و به دنبال مذاکرات فرسایشی و طولانی‌مدت نیستیم. در آن حدی که نیاز است که بحث‌ها واقعا باید روشن شود و گفته شود، طبیعتا مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.  ما فکر می‌کنیم که مذاکرات الان به مرحله‌ای رسیده است که طرف‌ها می‌توانند روی یک متن مشترک شروع کنند به کار کردن. نگارش متن الان، حداقل در آن حوزه‌هایی که اشتراک نظر وجود دارد، می‌تواند شروع شود. 

عراقچی تصریح کرد: به همین منظور هیات ایرانی متون مورد نظر خودش را هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه رفع تحریم‌ها آماده کرده و این را ارائه کرده به همه طرف‌های دیگر و به اعتقاد ما این متونی که ما معرفی کردیم می‌تواند مبنای مذاکرات و مبنای رسیدن به توافق نهایی باشد. نه اینکه لزوما توافق نهایی عینا متون ما خواهد بود، اما این متون مبنای مذاکره خواهند شد و در چارچوب این متون ما فکر می‌کنیم که رسیدن به یک توافق که خواسته‌های ایران را تأمین کند و خواسته طرف مقابل را هم برای بازگشت ایران به تعهدات خودش در برجام تأمین بکند، در این متون مسیر روشن است. 

وی افزود: به نظر ما زمان شروع نگارش متن، حداقل در مقداری که اشتراک نظر وجود دارد، فرارسیده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه مذاکرات وین هم در حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 6088125 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی