Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@10:45:18 GMT

عراقچی: زمان شروع نگارش متن توافق فرا رسیده است/ مسیر روشن هست (+فیلم)

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۹۸۰۳

عراقچی: زمان شروع نگارش متن توافق فرا رسیده است/ مسیر روشن هست (+فیلم)

‍‍‍‍‍‍

معاون سیاسی وزارت امور خارجه از ارائه متون مد نظر هیات ایرانی به طرف‌های مذاکره کننده کمیسیون مشترک خبر داد و گفت: تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و مسیری که باید طی شود، مسیری است که الان مقداری شناخته شده‌تر هست.

به گزارش ایرنا سید عباس عراقچی عصر امروز شنبه و بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: امروز ما بعد از تقریباً سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشته است، یک بار دیگر برای بررسی روند پیشرفت بحث‌هایی که تا الان صورت گرفته کمیسیون را تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم در حوزه رفع تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای ما گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم و بحثهای خوبی هم در داخل کمیسیون مشترک صورت گرفت.

 وی اضافه کرد:‌ به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و مسیری که باید طی شود مسیری است که الان مقداری شناخته شده تر هست.

 معاون سیاسی وزارت امور خارجه یادآورشد: البته این مسیر مسیر آسانی نخواهد بود و اختلاف نظرها طوری نیست که پایان یافته باشد. اختلاف نظرهای بعضاً جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

 عراقچی تصریح کرد: همانطور که بارها گفتیم اصلاً علاقه‌مند به مذاکرات فرسایشی و طولانی مدت نیستیم و در حدی که نیاز است باید بحث‌ها گفته شود، مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم مذاکرات الان به مرحله ای رسیده که طرف‌ها می‌توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند و نگارش متن حداقل در حوزه هایی که اشتراک نظر وجود دارد  شروع شود.

 مذاکره کننده ارشد کشورمان با بیان اینکه هیئت ایرانی متن مورد نظر خود را هم در حوزه هسته‌ای، هم در حوزه رفع تحریم‌ها آماده کرده و به همه طرف‌های دیگر ارائه کرده است، گفت: به اعتقاد ما متونی که ما معرفی کردیم می‌تواند مبنای مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی باشد.

 عراقچی یادآورشد: نه اینکه لزوماً توافق نهایی عینا متون ما خواهد بود اما این متون مبنای مذاکرات خواهد شد و در چهارچوب این متون فکر می‌کنیم که رسیدن به یک توافق به خواسته‌های ایران و خواسته طرف مقابل برای بازگشت ایران به تعدات را تامین بکنند.

 وی افزود: مسیر روشن هست به نظر ما زمان شروع نگارش متن حداقل مقداری که اشتراک نظر وجود دارد، فرارسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه: asriran.com/003Grs

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کمیسیون مشترک هم در حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، فیدان افزود: اگر از فاجعه کنونی، درس نگیریم و کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: ما کشورهای عربی را در پذیرش مسوولیت حمایت از قضیه تنها نخواهیم گذاشت و ما نیز به مسوولیت های خود در این باره عمل خواهیم کرد.

این در حالی است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه امروز در پایتخت مصر ادامه یافت و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که ۲ طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تفال به حافظ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به آب روشن می‌عارفی طهارت کرد..
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • قبل از نهایی شدن قهرمانی: رئالی‌ها جشن را شروع کردند