Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@12:55:53 GMT

مزرعه‌ای که در یک جعبه جا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۰۰۴۲

مزرعه‌ای که در یک جعبه جا می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از نیواطلس؛ این مزرعه جعبه‌ای که اسمارت فارم نام گرفته، یک جعبه کوچک با پوشش شفاف در چهار طرف خود است که مقدار کمی خاک در کف آن قرار می‌گیرد و در بالا نیز یک صفحه دارای هیدروژل نصب شده است.

در کنار این جعبه یک صفحه خورشیدی قرار دارد که برق برخی اجزای این جعبه کشاورزی را تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیدروژل این جعبه که با استفاده از مس تولید شده از توانایی بالایی برای جذب رطوبت هوا برخوردار بوده و به خصوص بخار آب را در هوای خنک شب جذب کرده و به آب مبدل می‌کند. ژل با آزاد کردن آب ذخیره شده خود به صورت تدریجی گیاه را به خوبی تغذیه می‌کند.

هیدروژل یادشده می‌تواند ۳۰۰ برابر وزن خود در شب آب جذب کند و به ازای هر گرم از این هیدروژل در طول روز ۲.۲۴ گرم آب آزاد می‌شود. از این محصول می‌توان برای کنترل دقیق رطوبت در گلخانه‌ها نیز استفاده کرد. راه اندازی این مزرعه جعبه‌ای در ابعاد بزرگ برای کاشت محصولات مختلف ممکن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093346 برچسب‌ها کشاورزی انرژی خورشیدی سنگاپور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کشاورزی انرژی خورشیدی سنگاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢ هزار مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می‌دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش‌های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO ٢ در سال کمک می‌کند که معادل آلاینده‌های تولید شده توسط حدودا ٦٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس ٢٠٢٤ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣٦ است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره‌برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠٤٠ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • آموزش تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال