Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:02:09 GMT

بی توجهی گردشگران، آتش به جان جنگل‌های دز انداخت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۰۱۰۳

بی توجهی گردشگران، آتش به جان جنگل‌های دز انداخت

مجتبی سپهرفر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساکنان روستای انقلاب از توابع بخش مرکزی دزفول یک مورد آتش سوزی در جنگل‌های دز را گزارش دادند که یگان حفاظت اداره پارک ملی دز به سرعت به محل موردنظر اعزام و اقدام به اطفای آتش کردند.
وی ادامه داد: با هوشیاری بومیان منطقه، یگان حفاظت پارک ملی دز در نخستین ساعت شروع آتش در محل حاضر و با همکاری آتش نشانی های شهر امام و میانرود آتش سوزی را مهار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره پارک ملی دز گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، این آتش سوزی ناشی از بی توجهی گردشگران هنگام خاموش کردن آتش اجاق زغالی ایجاد شده و حدود ۵۰۰ متر از جنگل های دز در آتش سوخت این در حالی است که در صورت وزش باد امکان گسترده شدن مساحت بیشتری از جنگل‌ها دور از انتظار نبود.

وی با بیان اینکه پنج اصله درخت پده بر اثر این آتش سوزی در آتش سوخت، افزود: به منظور پاکسازی رودخانه دز از صیادان غیرمجازی که با دستگاه الکترو شوکر اقدام به صید آبزیان می کنند نخستین گشت و کنترل یگان حفاظت اداره پارک ملی دز در فصل تخم ریزی آبزیان انجام شد.

پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است. 

این پارک در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد داشته و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست دزفول خوزستان سازمان حفاظت محیط زیست دزفول خوزستان اخبار کنکور پارک ملی دز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند

سرهنگ لک فرمانده یگان حفاظت مترو با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار داشت: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط مترو تهران و حومه بوده‌ایم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.  

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند، تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضایی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات مترو تهران هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان 
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز