Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:34:07 GMT

نکات بهداشتی در توزیع نذورات ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۰۴۹۰

نکات بهداشتی در توزیع نذورات ماه مبارک رمضان

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ناصری معاون نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از مردم درخواست داریم که از ظروف یکبار مصرف غیر استاندارد در توزیع نذورات استفاده نکنند و ظروف آلومینیوم، گیاهی و ظروف با نشان pp و لیوان‌های کاغذی را جایگزین آن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : شهروندان باید توجه کنند هنگام توزیع نذورات از ظروف پلی اتیلن با علامت pe که شماره یک و دو در ته ظرف حک شده، ظروف فومی و ظروف شماره ۶ با عنوان ps استفاده نکنند چرا که این ظروف در برخورد با ماده غذایی داغ و چرب ترکیبات شیمیایی خطرناکی آزاد می‌کند و سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.

او افزود: در ظروف استاندارد یکبار مصرف حتما پروانه بهداشتی و نشان سیب سلامت حک شده است که شهروندان در موقع خرید باید به این نکات توجه کنند.

معاون نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: شهروندان برای نگهداری غذای نذری یا باقی مانده این غذا باید حتما آن را از ظروف یکبار مصرف خارج کنند و در ظروف فلزی نگهداری کنند.

ناصری ادامه داد: ظروف پلیمری به دلیل عایق بودن سرما را از خود عبور نمی‌دهند و حتی اگر در یخچال نگهداری شوند، نرسیدن سرما به غذا موجب فساد آن می‌شود و می‌تواند باعث مسمومیت افراد خانواده شود.

او با بیان اینکه احتمال آلودگی غذا‌های پخته شده به ویروس کرونا کم‌تر است، گفت: نمی‌توان به طور قطعی این مسئله را تایید کرد، چرا که ممکن است کسی که غذا را می‌کِشد به کرونا مبتلا باشد و با عطسه و سرفه ویروس به غذا منتقل شود.

ناصری افزود: شهروندان باید از گرم کردن غذا در داخل ظروف یکبار مصرف به وسیله مایکروفر خودداری کنند چرا که احتمال نفوذ ترکیبات مواد ظروف یکبار مصرف به داخل غذا وجود دارد.

معاون نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نکاتی هم برای خرید زولبیا و بامیه بیان کرد و گفت: شهروندان دقت کنند که از قنادی‌های معتبر خرید کنند و زولبیا و بامیه حتما با سلفون پوشیده شده باشد و در یخچال نگهداری شود.

ناصری افزود: به دلیل قند فراوانی که در زولبیا و بامیه وجود دارد بهتر است مصرف آن را به حداقل برسانیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی نذورات مردمی نذورات مردم ظروف یکبار مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح «زندگی با آیه‌ها»، مرقوم فرمودند: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کار‌ها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه