Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که کمتر از دوماه تا انتخابات ۱۴۰۰ زمان باقی مانده، کارزارهای انتخاباتی با قوت بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در این بین گفتگوهای اینترنتی حزبی و فراحزبی حواشی زیادی به همراه خود داشته است. از جمله مجادله‌‌ی کرباسچی و تاجزاده با یکدیگر.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- امیر قشقایی، بازار گفتگوهای اینترنتی با رونق‌گرفتن شبکه‌های مجازی جدید، مدتی است که داغ شده و تبدیل به مکانی برای مناظره‌ها و بعضاً مجادله‌ها بین شخصیت‌های سیاسی کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخابات موضوع اصلی مناظره‌هاست و این موضوع لزوماً بین افراد دوجناح با دو طرز فکر متفاوت به بحث گذاشته نمی‌شود. گاهاً شده دو شخصیت حاضر در یک جبهه اما با دو طرز فکر متفاوت با یکدیگر به بحث نشسته‌اند و انتقادهای تند و تیزی نیز به هم داشته‌اند. انتقادهایی که شاید تا حد زیادی اصول کلی حزبی که در آن حضور دارند را زیر سوال برده باشد.

کرباسچی و تاجزاده، پیرو یک مشی اما منتقد جدی یک‌دیگر

در یکی از همین گفتگوهایی که با محوریت انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی انجام می‌شد، کرباسچی و تاجزاده به‌عنوان دو اصلاح‌طلب نام آشنا درمیان مردم، انتقادهای محکمی به یکدیگر وارد می‌کنند. این گفتگو که با واکنش‌های زیادی نیز در فضای مجازی مواجه می‌شود در حضور افرادی مثل جلایی‌پور و فقیهی انجام شد. اما نقطه آغاز این مجادله کجا بود؟!


آغاز این بحث از آن‌جایی بود که کرباسچی بی‌مقدمه از تندروی‌ها و بعضاً توئیت‌های تند تاجزاده انتقاد می‌کند. چرا که او را نماینده‌ی جبهه‌ی بزرگی در کشور به نام اصلاحات می‌داند و عقیده دارد اعمال و سخنان او به پای کل اعضای جبهه نوشته می‌شود. کرباسچی در انتقادهایش به تاجزاده بیان می‌کند که: آقای تاج‌زاده! در شرایطی که ما هر روز در کشور یک مشکلی و یک توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی و در واقع علیه مردم داریم، از داعش و منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و توطئه اروپا و تحریم‌های امریکا و بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال و صدای امریکا و عرب‌های سعودی و امارات و نهضت نه به جمهوری و همه این‌ها دارند علیه ایران تبلیغ می‌کنند، آیا ما در نحوه بیانمان - حتی اگر فرض هم کنیم حق است - نباید دقت کنیم و باید هر روز صبح یک چیزی را توئیت کنیم که شب ابزاری شود به دست امریکا علیه همان مشکلات کشور و تحریم‌ها؟! و ابزاری بشود در رسانه‌های خارجی به اسم حقوق بشر علیه ایران؟! آیا نباید مصلحت‌سنجی بکنیم که این‌ها را کی و کجا و چگونه باید بگوییم که ضرر حرف‌های ما بیشتر از منفعت آن نباشد؟!

انتقاد به رهبری و حکومت، ابزار تبلیغاتی تاجزاده

کرباسچی در ادامه انتقادهای ریز و درشت و نادرست تاجزاده به رهبری را محکوم می‌کند و آن‌ها را ابزار تبلیغاتی دست وی می‌شمارد‌ و می‌گوید: اگر ما هم نباشیم اصلاح طلبی در همان جناح اصولگرا و حتی در همان نیرو‌هایی که به قول شما هسته سخت قدرت هستند، باقی خواهد ماند. آقای تاجزاده، نقد رهبری نباید ابزار تبلیغاتی ما باشد. آقای تاجزاده قرار نیست رهبری آنچه را که شما می‌خواهید انجام دهند. این‌هایی که شما می‌گویید شخصی است یا مجموعه اصلاح‌طلبان قبول دارند؟
کرباسچی در قسمت اول انتقادهایش و یا شاید بتوان گفت درون‌مایه اول تا آخر سخنانش این بود که تاجزاده خط و مشیی متفاوت با سایر اصلاح‌‌طلبان دارد و برخلاف جبهه اصلاحات، تاجزاده افکاری رادیکالیسم دارد. اما در ادامه تاجزاده بحث انتخابات گذشته مجلس را پیش می‌کشد که کرباسچی سرخود و برخلاف سیاست کلی شورای عالی اصلاحات لیست ارائه داده است. در ادامه گفتگوی این دو اصلاح طلب داریم:
تاجزاده: در همین انتخابات مجلس شما برخلاف سیاست‌های کلی شورای عالی لیست جبهه خود را ارائه دادید مگر آقای خاتمی نگفتند ما لیستی ارائه نمی‌دهیم؟
کرباسچی: ولی آقای خاتمی آمد رأی داد.
تاجزاده: بله دوست من! آقای نبوی هم رفت رأی داد.
کرباسچی: این چه دو رو بازی‌ای است که طرف می‌رود رأی می‌دهد، اما اعلام نمی‌کند و به کسانی که از او پرسیده‌اند رأی دادی یا خیر، پاسخ نمی‌دهد.

کرباسچی در انتخابات مجلس تکروی کرده است؟

تاجزاده در ادامه حزب کارگزاران را به تکروی در انتخابات متهم کرد که برخلاف رأی اکثریت اصلاح طلبان لیست ارائه کردند و رأی دادند. او اذعان کرد که امروز هرکسی از اصلاحات ناراضی می‌شود می‌رود به سمت براندازی!
کرباسچی: اینکه آقای تاجزاده درباره انتخابات سال ۹۸ اینگونه می‌گوید از آن مغالطه‌های ایشان است. سال ۹۸ شورای عالی اصلاح طلبان که برای انتخابات تشکیل شده بود، ولی تصمیم گرفت که در انتخابات لیست ندهد، خودشان تصویب کردند کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند به نام خود احزاب لیست بدهند؛ بنابراین ما با مصوبه همان شورای عالی لیست دادیم و افراد خود را معرفی کردیم که البته چند حزب بود و تنها کارگزاران نبود؛ و اتفاقاً از خود ستاد همان شورا کسانی بودند که تماس می‌گرفتند از جمله دفتر آقای خاتمی که فلانی را در لیست بگذارید؛ بنابراین تکروی نبوده است. آنچه می‌گویم این است که راجع به یک اطلاعیه و یک نامه نیست. راجع به کل حرکتی است که شما به عنوان یک رویه برخلاف آنچه که در ذهن اصلاح طلبان است، دنبال می‌کنید.

انتخابات آزاد یا تایید صلاحیت کاندید مورد نظر؟

مصطفی تاجزاده عمده معروفیت خود را مدیون توئیت‌های اعتراضی و بی‌اساس خود به حکومت و رهبری جمهوری اسلامی است. در یک برهه‌ای او بسیار مشتاق مذاکره مجدد با آمریکایی ‌ها بود و حالا او به انتخابات آزاد روی آورده و درباره آن صحبت می‌کند. یعنی چیزی که اکثر معاندین مثل رضا پهلوی و یا رسانه‌های بیگانه روی آن مانوور داده‌اند و این بدین معناست که هر ادمی با هر طرز فکر و جهتی بتواند در انتخابات حضور داشته باشد و تایید صلاحیت شود حتی فردی مثل رضا پهلوی!
هنگامی که کرباسچی به‌خاطر توئیت‌های تندش به تاجزاده اعتراض می‌کند او می‌گوید که مشکل اساسی کشور ضعف در حاکمیت است و برای مثال چیزی به نام انتخابات آزاد در کشور وجود ندارد و رهبری باید این آزادی و عدالت را در کشور بوجود بیاورد.


تاجزاده: هی می‌گویید امروز شرایط حساس است؛ اتفاقا بخش زیادی از شرایط حساس ایجاد شده بخاطر اشتباه‌های حاکمیت است؛ بنابراین باید تذکر داده شود تا شرایط اصلاح شود، در غیر این صورت شرایط روز به روز بدتر و تشدید می‌شود. این موارد را نمی‌بینیم، اما دو توئیت را می‌بینیم و بر اساس آن شأن رهبری را هم پایین آورده شده قلمداد می‌کنیم؛ این گونه نیست که، چون حالا من یک توئیت زده‌ام و در آن فلان حرف را زده‌ام، رهبری بر اساس توئیت یک نفر تصمیم بگیرد!
کرباسچی: این‌ها مغالطه است! در همان جمع سی چهل نفره اصلاحات نظرخواهی کنید که آیا این به صلاح اصلاح‌طلبان است که چنین توئیت‌هایی زده شود یا نه! آقای تاجزاده! ما باید وظیفه خودمان را انجام دهیم.

اختلافات داخلی اصلاح‌طلبان

امثال تاجزاده شاید در ظاهر خود را به‌عنوان کسی که دنبال حل مشکلات حکومتی و عدالتی مردم هستند معرفی کنند اما در نهایت همان‌طور که در سخنانشان معلوم می‌شود هدف‌هایی مثل آزادی بی قید و شرط در انتخابات و درنتیجه به‌کرسی نشاندن نامزد انتخاباتی مورد حمایت خود را دنبال می‌کنند که بعید است دیگر با این جنجال‌ها بتوان کار از کار پیش برد.
با این حال به‌نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در اصول و شیوه اجرایی آن دچار اختلاف سلیقه شده‌اند چرا که مشاجره و انتقادها نسبت به یک‌دیگر درون حزب اصلاح‌طلب در این چندسال کم نبوده است‌ کرباسچی و تاجزاده نیز پای‌ثابت این بحث‌ها بوده‌اند. باید منتظرماند تا ببینیم این اختلاف سلیقه و اصول راهبردی اصلاح‌طلبان تا کجا پیش خواهد رفت و آنان برای کنترل این موضوعات چه تدابیری می‌اندیشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرباسچی تاجزاده اصلاح طلبان انتخابات 1400 کرباسچی و تاجزاده آقای تاجزاده اصلاح طلبان شورای عالی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: بد پوست خربزه ای زیر پایت انداخته‌اند تا تمامت کنند /نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود، نه تاجزاده علاقمند است
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ببینید | دعوای فیتیله‌ای‌ها با مجید قناد بالا گرفت؛ پاسخ محمد مسلمی به آقای مجری
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!