Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم با همکاری سپاه و کمیته امداد بین مددجویان و نیازمندان استان در شب های مبارک قدر و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و کریم اهل بیت، توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در نشستی که در محل فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع)استان ایلام با حضور فرمانده سپاه استان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بر گزار شد مقرر گردید در شبهای مبارک قدر و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و کریم اهل بیت، تعداد بیش از 20 هزار پرس غذای گرم با همکاری سپاه و کمیته امداد بین مددجویان و نیازمندان استان توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این نشست، اظهار کرد:ئکمیته امداد و سپاه همواره در راستای محرومیت زدایی از استان و خدمت به نیازمندان تعاملات و همکاری های بسیار نزدیکی با هم داشته اند که مهم ترین بخش از این همکاری ها در زمینه ساخت و تأمین مسکن نیازمندان بوده است.

 

سردار «جمال شاکرمی» با بیان اینکه همواره تلاش کرده ایم راه ارتباطی سپاه و کمیته امداد به عنوان دو دستگاه مولود انقلاب در راستای خدمت به نیازمندان مستحکم نگاه داشته شود، افزود: در ماه مبارک رمضان امسال هم همکاری این دو دستگاه در چند زمینه مهم از جمله طرح ایران مهربان و موضوع حامی یابی برای ایتام و نیز اطعام نیازمندان ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: در موضوع اطعام نیازمندان نیز در طول ماه مبارک رمضان با استفاده از امکاناتی که سپاه در زمینه پخت و تهیه غذا در اختیار دارد موضوع توزیغ 20 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان در مدت 4 شب عملیاتی خواهد شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام حامی یابی برای ایتام و کودکان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد را یکی دیگر از زمینه های همکاری بین کمیته امداد و سپاه استان برشمرد و گفت:  برنامه هدف گذاری شده ما این است که برای 12 هزار کودک یتیم و نیازمند حامی جذب کنیم.

 

سردار شاکرمی افزود: به همین منظور  قرارگاهی در سپاه تشکیل شده است که موضوع حامی یابی برای ایتام و طرح ایران مهربان را رصد و پی گیری نماید تا به حول و قوه الهی این طرح نیز تا پایان نیمه اول ماه مبارک رمضان بر اساس برنامه هدف گذاری شده به سرانجام برسد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: بر اساس برنامه هدف گذاری شده در ماه مبارک رمضان و در اجرای طرح اطعام مهدوی بیش از 32 هزار سبد غذایی و معیشتی بین مددجویان و نیازمندان استان توزیع می شود.

 

«قنبر موسی نژاد» افزود: علاوه بر توزیع این تعداد سبد غذایی، 35 آشپزخانه اطعام مهدوی به همین منظور با هماهنگی و کسب مجوز از ستاد کرونا در طول ماه مبارک رمضان اقدام به پخت و توزیع غذا بین نیازمندان استان خواهند کرد.

 

وی با عنوان اینکه سپاه و بسیج همواره در راستای خدمت به محرومین همکاری های بسیار خوبی با کمیته امداد داشته اند، تصریح کرد: همکاری های قشر بسیج هر وقت  در کنار فعالیت های خدمت رسانی کمیته امداد بوده باعث برکت و رونق در کار ما شده است و توانسته ایم موفق تر عمل کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام یادآور شد: کمیته امداد در سال های اخیر علاوه بر همکاری بسیار نزدیک با سپاه و بسیج، با برخی دستگاه های دیگر از جمله بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان نیز در خدمت به نیازمندان و قشر مددجویی همکاری بسیار نزدیک داشته و تفاهم نامه هایی را هم با این دستگاهها امضاء کرده است.

 

موسی نژاد با بیان اینکه شتاب بخشیدن به خدمات کمیته امداد و افزایش این خدمات از تأکیدات مقام معظم رهبری در توصیه به مسئولان امداد در سال های اخیر بوده است، گفت: بودن سپاه و بسیج در کنار ما در راستای خدمت به محرومین می تواند ما را در رسیدن به این اهداف موفق تر نماید.

 

وی در ادامه به اجرای طرح ایران مهربان و اکرام ایتام  اشاره و خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان با مشارکت دستگاههای دیگر و خصوصا بسیج و سپاه تاکنون موفقیتهای خوبی در اجرای این طرح داشته ایم و امیدواریم تا قبل از اتمام ماه مبارک رمضان به برنامه هدف گذاری شده دست پیدا کنیم.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: اطعام مهدوی سپاه ایلام برنامه هدف گذاری شده هزار پرس غذای گرم نیازمندان استان ماه مبارک رمضان استان ایلام کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم. 

وی افزود:ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این سامانه پویش‌هایی برگزار می‌شود و سقف نیاز‌ها بررسی می‌گردد و ما بستر‌های مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد:ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردمان کشور‌های دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری تصریح کرد:باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد زیادی هستند که به برخی از پویش‌ها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشور‌های منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینار‌های علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار نماید.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند