Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@13:03:48 GMT

اتمام پرونده مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۱۱۵۹

اتمام پرونده مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بخش عمده‌ای از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تکمیل شده و پرونده این واحدها تا پایان فعالیت دولت مختومه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی عصر روز شنبه در حاشیه آیین کلنگ‌زنی مسکن محرومان و اقدام ملی در اردستان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تعدادی از این واحدها باقی مانده، بلامعارض و بدون متقاضی است، افزود: نزدیک به ۲۵ هزار واحد نیمه تمام در کشور باقی مانده که اغلب در مرحله نازک‌کاری و نصب انشعاب‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران دومین استان از نظر تعداد واحد مسکن مهر محسوب می شود، خاطر نشان کرد: ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان شروع شد و به جز ۲ طرح که مشکل‌دار بود بقیه با تلاش مسوولان به اتمام رسیده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: طبق آمار موجود، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر پول واریز کرده‌اند که برای آنان زمین تامین شده است.

وی با بیان اینکه زمین برای ساخت ۲ تا ۳ هزار واحد کم است، افزود: تلاش می‌شود از راه های مختلف از جمله اراضی موات، اراضی ملی، اراضی تملکی و توافقی این مشکلات برطرف شود.

اصغری مهرآبادی خاطر نشان کرد: افزایش تولید و عرضه مسکن در کاهش قیمت زمین و مسکن تاثیرگذار است و بازکردن فضا برای تحقق این مهم می‌تواند موجب کاهش قیمت مسکن و اجاره بها شود.

ساخت ۵۵۸ واحد مسکونی در اردستان با کمک دولت و خیران عصر شنبه با حضور احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شد.

این واحدها در سه طرح اقدام ملی مسکن، اقشار کم درآمد از سوی انجمن خیران مسکن‌ساز و تفاهم‌نامه ۳ جانبه کمیته امداد مربوط به سفر تابستان سال گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرستان ساخته خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003GsG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زمین و مسکن هزار واحد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس

نماینده مردم تهران جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ی مجلس و نحوه اثرگذاری این مصوبه بر بازار مسکن و اجاره‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود: ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت