Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@17:14:42 GMT

نظر مقام ارشد اروپایی درباره مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۱۳۳۳

« انریکه مورا »  معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری به گفت‌وگوهای فشرده در نشست وین میان ایران و گروه 4+1 اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری افزود: پیشرفت در کار حاصل شده که به آسانی بدست نیامده است. اکنون به کار ساده‌تر با جزئیات بیشتر نیازمندیم.  موضوع کلیدی این است که همه به هدف یکسانی پایبند هستند: بازگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل آن».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه در اظهاراتی بعد از نشست امروز (شنبه) کمیسیون مشترک برجام گفت: «امروز بعد از سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشت یک بار دیگر نشست کمیسیون مشترک را برای بررسی روند پیشرفت بحث هایی که تا الان صورت گرفته هم در حوزه رفع تحریم ها و هم هسته ای تشکیل دادیم و گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم و بحث های خوبی در داخل نشست صورت گرفت.»

وی افزود: «به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی الان بین همه وجود دارد. مسیری که باید طی شود، الان یک مقدار شناخته شده است. البته این مسیر آسان نیست و اختلاف نظرها این گونه نیست که پایان یافته باشد و اختلاف نظرهای بعضا جدی وجود دارد که باید در طی مذاکرات بعدی کاهش یابد.»

عراقچی بیان کرد: «اصلا علاقه مند به مذاکرات فرسایشی و طولانی مدت نیستیم. در حدی که نیاز است بحث ها روشن شده و گفته شود، طبیعتا مذاکرات ادامه خواهد یافت.»

معاون وزیر خارجه همچنین اعلام کرد: «مذاکرات به مرحله ای رسیده که طرف ها می توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند. نگارش متن حداقل در حوزه هایی که اشتراک نظر وجود دارد می تواند شروع شود و به همین منظور هیأت ایرانی متون مدنظر خود را در حوزه هسته ای و رفع تحریم ها آماده کرده و این را به همه طرف ها ارائه کرده است و این متون می تواند مبنای مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی باشد.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انریکه مورا اتحادیه اروپا برجام اتحادیه اروپا برجام انریکه مورا مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشستی از جنس مدرسه در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه   در  دبیرستان صدیقه کبری ناحیه ۲ خرم آباد گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم حدود  ۳۰۰ برنامه  شامل دیدار جمعی از معلمان نمونه با  مقام معظم رهبری ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در سطح استان ،عطر افشانی گلزار شهدا ،تجلیل از معلمان نمونه و فداکار، شمیم خدمت در مصلی، برگزاری نشست‌های خبری، حضور مسئولان در مدارس و تبریک این هفته به معلمان  برگزار می شود.
همچنین خبرنگاران شرکت کننده در این مراسم با حضور در کلاس های درس و اهدای گل به مقام شامخ معلم ادای احترام کردند. 

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی