Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تلاش دادگستری و شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان و با هماهنگی ستاد ملی صبر و برنامه مثل ماه شبکه سوم سیما و به برکت ماه مبارک رمضان، درگیری ۷۰ ساله‌ی سه طایفه در استان هرمزگان، به سازش منجر شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادقی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه‌ی مسئولینی که در امر صلح و سازش بین این سه طایفه دخیل بودند، اظهار داشت: این مصالحه که نشانه زنده بودن روح انسانی و اخلاقی است، کار ارزشمند و خداپسندانه ایی بود که با همت و پشتکار کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد صورت پذیرفت که باید در حفظ و پایداری آن تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: بهانه پیدا کردن برای شروع درگیری و نزاع آسان است و نباشید بهانه به دست شیطان داد که باعث بروز اختلاف و درگیری مجدد شود و اختلافات را در نطفه باید خفه کرد و برای پیشگیری از این اختلافات، ابراز محبت به همدیگر، بیان خوبی‌های طوایف، رفت و آمد بین طوایف در این زمینه موثر است.
دکتر صادقی ضمن خرسندی از صلح و آشتی که در میان این سه طایفه صورت گرفت و با ذکر حدیثی از امیرالومنان علی (ع) بیان داشت: هیچ کاری بعد از انجام فرایض دینی، بهتر از صلح و سازش نیست و این مورد از مصالحه را که با پا درمیانی ریش سفیدان و سران قبائل صورت پذیرفته است باید نمونه و الگویی برای دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها باشد که بتوانند از اختلافات و نزاع و درگیری در سراسر کشور بکاهند.
در ادامه‌ی این جلسه یکی از سران قبایل بشاگرد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولین شورا‌های حل اختلاف بیان داشت: در بشاگرد اکثر مردم خودشان مشکلاتشان را حل می‌کنند و نسبت خویشاوندی و احترام متقابل به یکدیگر باعث شده که اکثر اختلافات حل شود و ما نیز از آنجائیکه خودمان در شورای حل اختلاف مشغول صلح و سازش بین افراد بودیم بر خود واجب دانستیم که با کمک و‌مساعدت ستاد ملی صبر و گذشت و ایثار به این کدورت ۷۰ ساله که در طی آن چندین فقره قتل رخ داده خاتمه دهیم و بدون مطالبه دیه و یا شرطی به این کدورت پایان دهیم که با خاتمه دادن این خصومت بار سنگینی را از دوش قوه قضاییه برداریم.
دکتر صادقی در ادامه به پاسداری از ارزش‌های صلح و سازش اشاره کرد و اظهار داشت: باید از همت و ظرفیت این بزرگان و ریش سفیدان در شورا‌های حل اختلاف استفاده کرد و این روحیه‌ی خداپسندانه را در زمینه صلح و سازش حفظ کرد و با بیان مفاهیمی اعم از صلح یاری و یاوران صلح از آن‌ها در حل مسائل و اختلافات بین طوایف و حتی منطقه استفاده کرد.
وی در پایان جلسه با گوش فرا دادن به مشکلات و کمبود‌های منطقه خاطر نشان کرد: در صدد رفع کمبود‌ها و فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم و ارائه خدمات قضایی بهتر به روستاییان عزیز هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هرمزگان قضایی صادقی صلح و سازش حل اختلاف سه طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!

طی درگیری و اختلاف شخصی چند تن در خیابان کوثر زاهدان، ۳ نفر زخمی و یک نفر کشته شد. نیروهای امنیتی برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شدند./صابرین نیوز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود