Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین بورس تهران امروز نیز روند ریزشی خود را از سر گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 9635 واحد به رقم یک میلیون و 233 هزار و 723 واحد رسید.

شاخص کل نیز با معیار هموزن امروز با کاهش 1121 واحد به رقم 433 هزار و 336 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 927 هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معامله‌گران امروز بیش از 1.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 141 هزار نوبت معامله و به ارزش 1520 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک پاسارگاد و سیمان داراب با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس امروز اعلام کرد که طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان قیمت ها از ابتدای اردیبهشت ماه به مثبت ۶ و منفی ۳ افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: پیش‌تر و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش یابد. از آنجا که این موضوع بعد از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است. سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم گیری می‌کند.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره افت پی‌درپی بورس گفت: بازار ما شدیدا نیاز به منابع نقدینگی دارد. این مصوباتی هم که تا امروز بوده تاثیری بر بازار نداشته است.

وی افزود: از طرفی مسئله برجام اصلا روشن نیست و همه در بلاتکلیفی به سر می‌برند. هرچه مسئله برجام کشدارتر شود به ضرر بازار سرمایه و اقتصاد است. اگر این دو مسئله حل شود بازار جان می‌گیرد.

صفاری گفت: برخی از کارشناسان می‌گویند برای بهبود بازار باید دامنه نوسان نامتقارن را برداشت ولی چنین اقدامی اشتباه محض است. بخاطر این که بازار شدیدا احساسی شده است با برداشتن این دامنه نوسان شاهد ریزشی بسیار بیشتر از چیزی که در حال حاضر رخ میدهد خواهیم بود.

۲۲۳۲۲۹

کد خبر 1505903

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار بورس تهران بورس سهام شاخص سازمان بورس دامنه نوسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نمادهای «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

کد خبر 846987 برچسب‌ها شاخص کل بورس بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود