Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:23:50 GMT

ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۱۶۹۰

ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی پیگیری می‌شود

به گزارش ایرنا، محمدحسین اسماعیلی روز شنبه در جلسه هماهنگی و پیگیری ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، افزود: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان قزوین در عرصه خوشنویسی از گذشته تا کنون، این شهر را شایسته پایتختی و محوریت خوشنویسی در کشور می دانیم و باید برای این امر همه مسئولان و متولیان دغدغه مند و پیگیر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت : استان قزوین همواره خاستگاه هنرمندان نامی در حوزه خوشنویسی بوده که نام و آوازه آنها فراتر از مرزهای ایران اسلامی درخشیده است.  
اسماعیلی افزود: فعالیت هنرمندان نام آشنا در عرصه خوشنویسی در قزوین باعث شده که قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور شناخته شود.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از برنامه های مهم در این راستا توسعه زیرساخت های هنری در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری و سپس تلاش در جهت ثبت رسمی قزوین به عنوان شهر خوشنویسی است.  
در ادامه علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با ابراز حمایت از این اقدام، گفت: وزارت میراث فرهنگی حمایت های لازم را در این زمینه خواهد داشت بنابراین باید ظرفیت ها و پتانسیل های خوشنویسی قزوین گردآوری و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی ارائه شود.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین نتایج این اقدام برندسازی شهر است که باعث می شود هویت و اصالت شهر بیش از پیش حفظ و معرفی شود.  
خزائلی گفت: با توجه به توانمندی هنرمندان به ویژه انجمن خوشنویسان، می توان در یک پروسه زمانی مشخص اقدامات قانونی لازم را در این زمینه به سرانجام رساند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با این کار، گام مهمی در جهت معرفی بیشتر این شهر و همچنین در جهت تولید و توزیع فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی برداریم.  
در ادامه هر یک از اعضای جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند و مقرر شد این جلسات به صورت مداوم تا حصول نتیجه ادامه یابد.

برچسب‌ها انجمن خوشنویسان ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین میراث فرهنگی خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن خوشنویسان ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین انجمن خوشنویسان ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین میراث فرهنگی خوشنویسی اخبار کنکور قزوین به عنوان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یکروزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد جمهوری اسلامی ایران ترک کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پس از سفر رسمی یکروزه به سریلانکا که به دعوت آقای «رانیل ویکر مسینگه» رئیس جمهور این کشور انجام شده بود، عازم کشورمان شد.

رئیس جمهور در این سفر در بدو ورود به محل اجرای طرح چند منظوره سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اویااوما» رفت و به اتفاق همتای سریلانکایی این پروژه را که یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی-مهندسی جمهوری اسلامی ایران بود، افتتاح کردند.

رئیسی سپس به کلمبو پایتخت سریلانکا رفت و در کاخ ریاست جمهوری مورد استقبال رسمی همتای سریلانکایی خود قرار گرفت و پس از برگزاری دیدار دوجانبه، به اتفاق یکدیگر نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار کردند و پس از حضور در مراسم امضای ۵ سند همکاری از سوی مقامات دو کشور در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌ها و توافقات خود را تشریح کردند.

رئیس جمهور در جریان این سفر همچنین در مسجد جامع «کالیپتی» کلمبو حضور یافت و با نمازگزاران این مسجد دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد