Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@08:38:47 GMT

لزوم عرضه املاک مازاد دولتی در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۱۷۳۶

لزوم عرضه املاک مازاد دولتی در بورس کالا

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباسعلی حقانی نسب کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که املاک مازاد دولت چه میزان است؟ بیان کرد: دولت املاک مازاد زیادی دارد و این املاک بالای ۵ میلیون میلیارد تومان است و این املاک دولت در قالب زمین، ساختمان، تجهیزات و وسایل نقلیه است.

او ادامه داد: زمانی وزارت اقتصاد، دارایی‌های دولت را بررسی کرد و ارزش آن را تخمین زد در آن زمان براساس برآوردی که حاصل شد دولت نزدیک به ۵ میلیون میلیارد تومان دارایی و املاک مازاد داشت که می‌توانست این املاک را به فروش برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: متاسفانه از آنجایی که دولت‌ها برای تبدیل دارایی‌های خود به اوراق بهادار برنامه ریزی نکرده‌اند و برنامه‌ریزی هم نداشتند، بنابراین به طور دقیق مشخص نیست که دولت چه میزان دارایی دارد.

حقانی نسب در ادامه بیان کرد: یک موضوع که ما بر آن پافشاری داریم و همواره بیان می‌کنیم این است که بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها عملا شفافیت را افزایش می‌دهد و این موضوع برای دولت نیز صادق است. 

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که با توجه به احتمال عرضه املاک دولت در بورس کالا آیا این امر امکان پذیر است و دولت می‌تواند از این طریق کسری بودجه خود را جبران کند؟ بیان کرد: در گام اول دولت باید املاک خود را افشا و مشخص کند. یکی از بهترین روش‌های تامین کسری بودجه که تورم زا نیست و تورم را به شکل قابل قبولی می‌تواند کنترل کند، عرضه املاک دولتی است. دولت بعد از آن برای جبران کسری بودجه می‌تواند اوراق به فروش برساند و اقداماتی از این قبیل انجام دهد.

حقانی نسب در پایان تصریح کرد: متاسفانه بعضی از زمان‌ها دولت و بانک‌ها و نهادها رقیب مردم شده‌اند و با اقداماتی باعث افزایش قیمت‌ها و سوداگری شده‌اند، در حالی که اگر دولت املاک خود را در بورس کالا عرضه کند، تورم کنترل و عرضه زیاد خواهد شد و عملا شرایطی ایجاد می‌شود که به نفع همه افراد است.

پربیننده ترین جزییات پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت حرکت قطار بازار سرمایه روی ریل توسعه بازدهی منفی همه بازارها در هفته چهارم فروردین / خریداران سکه متحمل بیشترین زیان شدند ۷میلیون ایرانی فاقد سهام عدالت در سال ۱۴۰۰سهام دریافت خواهند کرد / مجلس با هر نوع مهندسی انتخابات دفاتر استانی سهام عدالت مقابله می‌کند مبلغ وام سهامداران عدالت چقدر است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار سرمایه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید

بسیاری از رانندگان و مالکان خودروهای تجاری قصد دارند کشنده‌ای با کیفیت‌ مثل فاو J۶-۴۶۰ را مالک شوند ولی نسبت خرید در بورس کالا مردد و نگران هستند. - اخبار بازار -

برخی از آنها تصور می‌کند خرید کشنده در بورس کالا، کاری پیچیده و سخت است اما واقعیت این است که مراحل خرید خودرو در بورس کالا بسیار راحت‌تر از ساعت‌ها چانه‌زنی با دلال‌های خودور است.
حال اگر برای خرید کشنده فاو J6-460 در بورس کالا ابهام دارید، کافیست:
• پنج دقیقه یک ویدئو آموزشی که در سایت رسمی بورس کالا در بخش «خودرو» بارگذاری شده را تماشا کنید و صفر تا صد خرید خودرو بورس کالا را یاد بگیرد:
سری به سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir بزنید. از منوی بالای صفحه به قسمت «خودرو » بروید؛ پایین صفحه مراحل خرید خودرو توضیح داده شده و اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، روی قسمت «بیشتر» بزنید تا ویدئو آموزشی پخش شود.
• می‌توانید از عاملیت‌های تجاری گروه بهمن بخواهید در این کار شما را راهنمایی کنند.
عاملیت‌های تجاری گروه بهمن در سراسر کشور، آمادگی دارند شما را در این خصوص راهنمایی کنند؛ بنابراین با مراجعه یا تماس با عاملیت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارند.
• برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خودشان می‌دهند! با کارگزاری بورسی خودتان تماس بگیرید.
برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.
ضمن اینکه:
• در روز معامله بورس کالا نیازی نیست، تمام مبلغ کشنده فاو در حساب شما باشد! در این نوبت حداقل ده درصد مبلغ پایه خودرو در حساب شما باشد، می‌توانید در قیمت‌گذاری شرکت کنید که در این طرح فروش حدود 478 میلیون تومان می‌شود.
• معامله در بورس کالا در شرایط فعلی بازار، به صرفه است و نیازی نیست پولی که با زحمت بدست آوردید را به دلال‌ها بدهید. در بورس کالا شما خودتان تعیین کننده قیمت هستید اما وقتی محصول در اختیار دلال باشد، شما باید مطیع و تابع باشید.

دیگر خبرها

  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ