Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در گام چهارم مقابله با کرونا (طرح شهید سلیمانی) در استان کرمان 271 هزار و 423 مورد خدمات حمایتی بهداشتی و توزیع بیش از 93 هزار بسته معیشتی ویژه افراد آسیب دیده از کرونا صورت گرفت.

سرهنگ پاسدار"محمدعلی نظری" شامگاه 28 فروردین ماه با اشاره به گام پنجم مقابله با کروناویروس و طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: گام پنجم مقابله با کرونا از ابتدای فروردین ماه جاری آغاز شد و ادامه طرح شهید سلیمانی است که از ابتدای آذر سال قبل به اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اسفند سال 98 چند گام در راستای مقابله با کرونا به صورت پدافندی برداشته شده بود و از ابتدای آذرماه 99 طبق تفاهمنامه سازمان بسیج و وزارت بهداشت قرار شد به صورت آفندی عمل کنیم و قطع زنجیره کرونا را از محلات و منازل تا نقاط پرتجمع دنبال کنیم.

نظری تصریح کرد: در این راستا تیم هایی تشکیل شد که وظیفه سرکشی به خانواده ها و شناسائی، درمان و رهگیری افراد بیمار را انجام داد که کار خوبی بود و با همکاری تمام اقشار بسیج و نهادهای مختلف دنبال شد.

وی بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی قرار بود طی مدت سه ماه آمار موارد بستری و فوت ناشی از کرونا را 80 تا 90 درصد کاهش بدهیم که با محدودیت های اعمال شده و با همکاری مردم خوشخبتانه طی 45 روز به اهداف تعیین شده رسیدیم.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کارهای مختلفی در این طرح انجام و از تردد بیش از حد مردم در سطح شهر و مراکز درمانی جلوگیری شد و موارد کمی در قرنطینه و نقاهتگاه های محلی برای جلوگیری از تماس نزدیک با دیگران، صورت گرفت.

وی با اشاره به کاهش موارد فوتی با اجرای گام چهارم و طرح شهید سلیمانی افزود: هدف ما از طرح شهید سلیمانی ایجاد هماهنگی در ارائه خدمات بود که با هماهنگی و وحدت فرماندهی و رعایت زمان بندی در ارائه خدمات دنبال شد.

نظری با اشاره به اینکه هدف دیگر طرح، توالی مناسب اقدامات تشخیصی و درمانی بود، تصریح کرد: توسط تیم های مراقبتی در منازل، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت کارها انجام و موجب کاهش مراجعات به بیمارستان ها شد.

وی بیان کرد: در گام چهارم مقابله با کرونا (طرح شهید سلیمانی) در استان کرمان 271 هزار و 423 مورد خدمات حمایتی بهداشتی، توزیع بیش از 93 هزار بسته معیشتی ویژه افراد آسیب دیده از کرونا، ارجاع به قرنطینه خانگی 5800 نفر و جلوگیری از تردد آنها انجام شد.

جانشین سپاه ارالله استان کرمان گفت: افراد ارجاع شده به بیمارستان بیش از 270 نفر بوده و بیش از 54 هزار نفر دارای بیماری زمینه ای در استان شناسائی شد.

وی افزود: بیش از 614 پایگاه فعال سلامت داشتیم و در مدت سه ماهه طرح شهید سلیمانی در سال 99 تعداد 61 هزار و 25 تست انجام، شناسائی بهتر افراد و آغاز درمان سرپایی و جلوگیری از تردد به بیمارستان ها عملیاتی شد.

نظری با اشاره به اینکه بیش از 400 نفر از پزشکان به صورت داوطلب و موظفی در طرح شهید سلیمانی همکاری کردند، گفت: 120 تیم مراقبتی و 890 تیم حمایتی با همکاری همه دستگاه ها، هیئت های مذهبی، سمن ها و ... در این طرح خدمت کردند.

وی با اشاره به اینکه در گام پنجم بیماریابی فعال، درمان سرپایی، رهگیری و ... دنبال می شود، تصریح کرد: 60 تا 70 درصد موفقیت طرح منوط به همکاری مردم، اصناف و دستگاه ها است و از همه مردم درخواست داریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل ها گفت: در دوره قبل هر زمان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بین مردم و اصناف بالا بود، آمار ابتلاء به کرونا، بستری و فوتی ها پایین تر بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا جانشین سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان