Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الکوثر برخی از روزه داران در ساعات روزه داری احساس درد می‌کنند که دلیل آن عمدتا سردرد است و در عین حال فرد روزه دار نمی‌تواند در هنگام روزه داری از مسکن استفاده کند که در این حالت باید به روش‌هایی متوسل شود که به کاهش درد کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موارد زیادی مانند راه رفتن سبک، کشش یا تمرین یوگا وجود دارد که به فرد روزه دار کمک می‌کند تا درد خود را در ساعات روزه داری کاهش دهد؛ به گونه‌ای که همه این‌ها بدن را به آرامش می رساند و اگر درد ناشی از سردرد یا کشیدگی عضله باشد، این روش‌ها بسیار سودمند خواهند بود.

روزه داران همچنین می‌تواند در طول ماه رمضان به رعایت موارد مختلف از جمله پرهیز از ورزش‌های سنگین، از خود در برابر درد محافظت کنند؛ زیرا این کار‌ها ممکن است باعث خستگی عضلانی، پارگی یا سفت شدن آن شود که در نتیجه منجر به احساس درد در طی چند روز بدون امکان دستیابی به دارو‌های ضد درد می‌شود؛ بنابراین بهتر است در ماه رمضان تمریناتی ساده را انجام دهید و ورزش سخت را به بعد آن موکول کنید.

همچنین، یکی از مواردی که بدن را از درد محافظت می‌کند، اجتناب از موقعیت‌های استرس زاست؛ استرس باعث بروز سردرد ناگهانی می‌شود. علاوه بر این از خشکی و کمبود آب بدن جلوگیری کنید؛ زیرا بر تمام بدن تاثیر می‌گذارد و باعث سردرد می‌شود، بنابراین باید به میزان کافی از مایعات استفاده کنید.

هنگام افطار و سحر نیز، از مصرف برخی از انواع غذا‌ها مانند غذا‌های سرخ شده یا غذا‌های سرشار از کربوهیدرات یا پر از قند خودداری شود، زیرا همه این موارد ناسالم هستند و باعث می‌شوند بدن مواد مورد نیاز خود را دریافت نکند و درنتیجه منجر به سردرد و گاهی اوقات درد معده به دلیل عدم توانایی هضم آسان غذا شود.

بیشتر بخوانید:

بعد از خوردن سحری با شکم پُر نخوابید

مزیت‌های شگفت انگیز افطار کردن با خرما

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه رمضان مصرف دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس قوه قضائیه که دیشب در پرواز عادی و بدون تشریفات وارد بندرعباس شده بود، در این سفر از بندر شهید رجایی، انبار‌های اموال تملیکی بازدید کرد، با کارگران استان، مسئولان قضایی هرمزگان و فعالان اقتصادی دیدار کرد و در نشست شورای اداری و شورای عالی قضایی حضور یافت.

سفر معاونان قوه قضائیه به شهرستان‌های مختلف استان، دیدار‌های مردمی، بهره برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی زیرمجموعه دادگستری هرمزگان از دیگر برنامه‌های سفر مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان بود.

بیشتر بخوانید؛ بازدید محسنی اژه‌ای از دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه

این سفر، سی امین سفر رئیس قوه قضائیه به استان‌ها بود.

دیگر خبرها

  • ببینید | میگرن چیست؟
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • میگرن چیست؟ + فیلم
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • مارکو روزه: هدایت بایرن مونیخ؟ آن‌ها بدون مارکو روزه هم می‌توانند اوضاع فعلی را پشت سر بگذارند
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید