Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@15:21:18 GMT

آخرین وضعیت فاز دوم آزادراه تهران شمال+جزییات

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۲۶۶۲

آخرین وضعیت فاز دوم آزادراه تهران شمال+جزییات

معاون وزیر راه و شهرسازی به پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی فاز دوم آزادراه تهران-شمال اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش حدود دو برابری هزینه‌های ساخت این محور آزادراهی طی سال گذشته، امیدواریم هر چه سریعتر فاز دوم آزادراه تهران شمال در دو مرحله به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، در پی افتتاح فاز نخست آزادراه تهران-شمال، تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم این محور آزادراهی مهم در دستور کار دولت و مجری آن قرار گرفت در همین راستا در جلسات متعددی با حضور محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی – و محمد باقر نوبخت- رییس سازمان برنامه و بودجه- مقرر شد تا برای تسریع دسترسی مردم به فاز دوم آن، در دو مرحله آزادراه تهران-شمال ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه‌ای که قرار بود تا بهار سال جاری باند غربی فاز دوم آزادراه ۲۲ کیلومتری تهران-شمال در کنار جاده چالوس به بهره‌برداری برسد و نهایتا پس از آن، این فاز تکمیل شود.

تورم تکمیل آزادراه تهران-شمال را دو برابر گران‌تر کرد

حالا و با نزدیک شدن به این وعده، خیراله خادمی –معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل- درباره آخرین وضعیت فاز دوم آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در توسعه و پیشرفت فیزیکی این محور آزادراهی افزایش حدود دو برابری هزینه‌های ساخت طی سال گذشته بود به گونه‌ای در تیر ماه سال گذشته حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و بهره‌برداری باند غربی آن پیش‌بینی شد اما در حال حاضر هزینه آن طی سال گذشته و ناشی از تورم به بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به ساخت این محور آزادراهی تزریق شده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از سهم دولت بوده است، افزود: در آخرین بازدیدی که فاز دوم آزادراه تهران-شمال داشتیم، حدود ۵۸ درصد باند غربی آن پیشرفت فیزیکی داشته است اما مسئله افزایش هزینه‌ها کار را برای تکمیل و بهره‌برداری از این آزادراه ۲۲ کیلومتری سخت کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فاز دوم آزادراه تهران-شمال یکی از پیچیده‌ترین محورهای آزادراهی در کشور است، ادامه داد: بیش از ۲۰ کیلومتر از این محور تونل یا پل است و تقریبا ۱.۵ کیلومتر از این آزادراه جاده بدون ابنیه این چنینی است.

افتتاح مرحله‌ای فاز دوم آزادراه تهران-شمال

خادمی گفت: با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی این آزادراه و با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد تونل‌های آن آماده شده است و تونل البرز نیز که برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و طولی حدود ۶.۵ کیلومتر دارد، آماده بهره‌برداری است، مقرر شد تا در مرحله نخست و تا اوایل تابستان تونل البرز و دسترسی دو طرف آن است که حدود دو کیلومتر است و در مرحله بعدی آن باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران-شمال نیز پس از به بهره‌برداری برسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به این وضعیت آیا افتتاح و بهره‌برداری از فاز دوم آزادراه تهران-شمال بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قبلی به این دولت خواهد رسید؟ اظهار کرد: مرحله دوم این آزادراه پس بهره‌برداری از تونل البرز با برگزاری جلسات و برآورد هزینه مشخص خواهد شد که از پایان تونل البرز تا منطقه یک آزادراه که حدود ۱۴ کیلومتر است، در چه بازه زمانی تکمیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال فاز دوم آزادراه تهران شمال فاز دوم آزادراه تهران شمال وزیر راه و شهرسازی محور آزادراهی بهره برداری میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی بهره برداری تونل البرز باند غربی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست

مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی افزود: اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • محور هراز و آزادراه تهران-شمال قفل شد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • آخرین وضعیت راه و جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده های ٢٠ استان کشور
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت / جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری