Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد و کانون حضرت ابوالفضل(ع) درمنطقه امامزاده ابراهیم(ع) قم در زمینه برگزاری رزمایش کمک و همدلی مؤمنانه و نیز مقابله با آسیب های اجتماعی و انجام امور خیریه در سال گذشته، فعالیت های شاخص و درخشانی داشته است.

حجت الاسلام سید محمد حسن پورموسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که کانون فرهنگی و هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه امامزاده ابراهیم (ع) قم سال گذشته در طرح ملی ایران قوی(رویداد فهما) به جهت فعالیت و درخشش در طرح همدلی و مواسات و نیز شبکه رابطین طرح ایران همدل به عنوان کانون شایسته تقدیر ویژه شناخته شد، اظهار داشت: ما در مسجد و کانون علاوه بر اهتمام نسبت به فعالیت های فرهنگی و حتی علمی، تمرکز ویژه ای بر روی موضوع آسیب های اجتماعی و همچنین انجام امور خیریه داریم و به خصوص در طول بیش از یک سال گذشته از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در زمینه رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه بسیار فعال بوده ایم به طوری که حتی برخی از مساجد منطقه و شهر از ما الگوگیری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت و مسئول کانون مسجد حضرت ابوالفضل(ع) افزود: یکی از این فعالیت ها، ایجاد کارگاه تولید بهداشتی ماسک با حضور حدود 10 نفر از زنان سرپرست خانوار بوده است که تا مهرماه سال گذشته، روزانه 20 هزار ماسک سه لایه و نیز روزانه حدود 5 هزار لباس گان در این کارگاه تولید می شد.

 

وی گفت: همچنین در بحث برگزاری رزمایش همدلی مؤمنانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون موفق به تهیه و توزیع بیش از 8 هزار بسته معیشتی میان خانواده های محروم شده ایم که البته برای ماه مبارک رمضان امسال نیز برنامه داریم که انشاالله حدود هزار بسته معیشتی دیگر را توزیع کنیم و به طور میانگین ارزش ریالی، هر بسته ای حدود 400 هزار تومان است.

 

امام جماعت و مسئول کانون مسجد حضرت ابوالفضل(ع) افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 45 هزار پرس غذای گرم توزیع کرده ایم و امسال در ماه رمضان نیز برنامه هر روز افطاری و نیز پخت روزانه 4 دیگ حلیم را خواهیم داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های درخشان موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) وابسته به این مسجد در راستای شناسایی خانواده های محروم و کم بضاعت و حمایت از آن ها ابراز داشت: هم اکنون بیش از 2 هزار خانواده را تحت پوشش داریم، ضمن آن که از سال گذشته تمرکز خود را بر روی اهالی مسجد و همسایگان گذاشته ایم که بر این اساس، حدود یکصد خانواده به این تعداد اضافه شده و این در حالی است که امامزاده ابراهیم(ع) قم، منطقه نسبتاً محرومی به شمار می رود و متأسفانه به جهت شیوع کرونا برخی شغل خود را از دست داده و دچار مشکلات معیشتی جدی شده اند که به این افراد هم به شکل ماهیانه خدماتی از قبیل بسته های معیشتی صورت گرفته است.

 

پورموسوی افزود: علاوه بر بسته های معیتشی، بخشی از خدمات ما مربوط به دارو و درمان است به طوری که تنها در فروردین ماه امسال، حدود 24 میلیون تومان کمک دارو و درمان به افراد نیازمند و محروم داشته ایم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از دیگر فعالیت های ما تقویت گروه های جهادی و ارتباط آنها با کانون مساجد بود که در این رابطه لباس بیمارستان و ماسک و بسته های بهداشتی به صورت رایگان در اخیتارشان قرار داده ایم، ضمن آن که در بحث شبکه رابطین مساجد، فعالین منطقه را شناسایی کرده ایم و در توزیع بسته ها از طریق گروه های فعال جهادی در منطقه به خدمت گزاری پرداخته ایم.

 

وی بیان داشت: تسهیل گری در امر ازدواج و اهدای جهیزیه به زوج های کم بضاعت به خصوص در ایام کرونا از دیگر فعالیت های شاخص مسجد و کانون حضرت ابوالفضل(ع) بوده به طوری که به زوج های جوان و دخترانی که مهریه شان بیش از 14 سکه نبوده و در عین حال، توانایی تهیه جهیزیه نداشته اند و شاید چند سال به خاطر این مساله نتوانسته اند به خانه بخت بروند، اهدای جهیزیه به شکل رایگان داشته ایم.

 

پورموسوی همچنین گفت: در همین رابطه در سال گذشته در چهار نوبت، مجموعاً 90 مورد اهدای جهیزیه داشته ایم، ضمن آن که با توجه به ایام سرما در سال گذشته با کمک مردم و خیرین، 160 دستگاه بخاری به خانواده های کم بضاعت مناطق مختلف کشور اهدا کرده ایم.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی کانون کانون های مساجد حضرت ابوالفضل ع سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: سازمان مردم نهاد فعالیت‌های ارزشمندی در جامعه دارند اما بخوبی نتوانسته‌اند کارکرد خود را در اغلب موارد انجام دهند.

وی افزود: باید پالایش جدی در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد داشته باشیم و خیران را فعال کنیم.

وی بر ضرورت اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم منجر به موفقیت در مقابله با مواد مخدر خواهد شد و باید فرهنگ مقابله و مبارزه با مواد مخدر در جامعه نهادینه شود چرا که مواد مخدر گلوله‌ای است که به جوانان ما اصابت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خود را در زمینه مقابله با مواد مخدر مشخص کنند.

رمضانی یادآور شد: باید جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود و آگاهی این قشر در مقابله با مواد مخدر ارتقا یابد.

وی پیگیری مصوبات جلسات شورا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: بررسی مصوبات جلسات گذشته باید تبدیل به رویه و اولویت شود تا نتایج جلسات بخوبی دیده شود.

وی اذعان کرد: دستگاه‌ها از ظرفیت قانونی برای اختصاص بودجه در بحث مقابله با مواد مخدر استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج ضعیف است و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

کد خبر 6094938

دیگر خبرها

  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند