Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@09:16:02 GMT

چاووشی خوانی در قلب تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۲۹۸۷

چاووشی خوانی در قلب تهران

 طنین دلنشینی که از سر عشق به معبود، توسط نقاره زنها و دمام زنان در فضای شهر پیچیده تا مردم با  حالی خوش راهی میهمانی خدا در ماه مبارک رمضان شوند.

مردم با صدای نقاره هایی که در شهر پیچیده گرد هم جمع می شود. چاوش خوان به رسم گذشته های دور در میانه میدان چاووش خوانی می کند و دمام زنان در گوشه ای دیگر نوای «رمضان امد» را سر داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این مهمترین اقدام شهرداری منطقه ۱۲ برای ایجاد شور و نشاط معنوی در استقبال از ماه میهمانی خداست. در باره این ابتکار جدید برای استقبال از رمضان سراغ علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ رفتیم.
علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: بی‌شک توفیق عبادت جمعی در ایام ضیافت الهی به دلیل افزایش همدلی و تقویت هویت دینی، حظ معنوی و بهره‌برداری از این روزهای مبارک را دوچندان می‌کند که خوشبختانه به دلیل استفاده از فضای مجازی در بحران شیوع کروناویروس با رعایت تمهیداتی، این امکان برای مؤمنان همدل میسر خواهد شد.
سعادتی در توضیح فعالیت‌های حوزه مقاومت بسیج منطقه ۱۲ در ماه مبارک رمضان، نخست به برنامه‌هایی با محوریت استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با توجه به این مطلب در طول این مدت به‌صورت روزانه، فایل‌های صوتی و متنی جزءخوانی روزانه قرآن کریم، احکام، ادعیه و مواردی از این دست در فضاهای مجازی مربوط به منطقه بارگذاری می‌شود تا به‌نوعی روحیه عبادت جمعی بین شهروندان تقویت شود.
وی از برگزاری مرحله پنجم طرح برکت علوی در آستانه حلول این مبارک در سطح منطقه نیز خبر داد و بیان کرد: در این طرح، شهروندان با چسباندن تراکنشی روی بنرهای طرح برکت علوی در سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و نانوایی‌ها به نیازمندان آبرومند در ماه مهمانی خدا کمک خواهند کرد که این بنرها هم‌اکنون در بیش از ۵۰ باب مغازه در سطح منطقه نصب شده است.


شهردار قلب طهران با اشاره به برنامه‌های مناسبتی در این ایام ادامه داد: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، برنامه «کریمانه»، ویژه جشن ولادت آن امام همام به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و کاروان خودرویی در سطح محدوده با طراحی برنامه‌های فرهنگی این ایام را جشن خواهد گرفت؛ همچنین در ایام شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و شب‌های پرفضیلت احیاء نیز برنامه سوگ ساقی اجرا و ادعیه و اعمال شب‌های قدر در فضاهای مجازی بارگذاری خواهد شد.
وی از جمله دیگر فعالیت‌ها در این حوزه را برگزاری مسابقه تفسیر سوره قدر ویژه فرزندان کارکنان معرفی کرد و ادامه داد: تجلیل از «روزه اولی‌ها» با اهدای هدایا در طرح نشاط و تعالی نیز برای این عزیزان در نظر گرفته شده تا مشوقی برای نخستین تجربه روزه‌داری آنان باشد.
به گفته سعادتی کمک به‌ آزادسازی چند تن از زندانیان جرائم غیرعمد با اولویت کارکنان شاغل در شهرداری از طریق خیّران منطقه در این ایام، همچنین غبارروبی از مزار شهدای گمنام میدان امام حسین(ع)، مسجد فائق و مسجد ارگ با حضور بر سر مزار آنان در این منطقه صورت خواهد گرفت.

کد خبر 595591 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۱۲ شهرداری رمضان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۲ شهرداری رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»

در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر این شورا درباره گیرایی داستان «رستگاری» و استفاده از تکنیک‌های جدید جلوه‌های ویژه برای سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد و گفت: این سریال توانسته مردم را با سلایق مختلف پای تلویزیون بنشاند.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تمجید از محتوای سریال «رستگاری» عنوان کرد: صداوسیما ویترین متفاوتی را برای ماه رمضان تدارک دیده بود.

در این جلسه با هدایایی از  کارگردان، بازیگران و عوامل سریال «رستگاری» تقدیر شد.

«رستگاری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شد.

در این اثر هنرمندانی همچون محمود پاک نیت، رضا استادی، پویا امینی، مهدی سلوکی، کاوه سماک باشی، حمید رضا هدایتی، رامین راستاد، نیما شاهرخ شاهی، رضا توکلی، حسن اسدی، محمدرضا رهبری، مالک سراج، افشین سنگ چاپ، رامبد شکر آبی، اکبر رحمتی، محمود مقامی، مختار سائقی، نفیسه روشن، سولماز حصاری، پوراندخت مهیمن، شیوا خسرومهر، پرنیا کربلایی، ساقی زینتی، المیرا ربیعی، عاطفه رحمان‌پور، حسنی قبادی، فریبا ترکاشوند، پریا انوری، ژاله درستکار، مونا افخمی، مهرسا فلاحیان، فرخنده فرمانی زاده و افسر ناصری ایفای نقش کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود