Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@22:20:45 GMT

ویژگی جدید اندروید 12

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۳۰۱۵

ویژگی جدید اندروید 12

ایتنا - در ابتدا تصور می‌شد این قابلیت در انحصار پیکسل‌ها خواهد بود. اما با بررسی نسخه‌ پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ اندروید 12 نشان می‌دهد این سیستم‌عامل شامل API ویژه‌ای برای جست‌وجو در سراسر دستگاه است.

تنها یک ماه از انتشار رسمی دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ سیستم‌عامل اندروید ۱۲ گوگل (Google Android 12) می‌گذرد و به‌لطف همین نسخه‌ پیش‌نمایش، به برخی از قابلیت‌هایی دسترسی پیدا کردیم که احتمال دارد در نسخه‌ نهایی سیستم‌عامل موبایلی بعدی گوگل هم حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بین این قابلیت‌های جدید ویجت جست‌و‌جویی وجود داشت که مخصوص پیکسل لانچر بود. ویجت یادشده به کاربران کمک می‌کرد در بین اپلیکیشن‌ها،‌ مخاطبان، تنظیمات و... داخل دستگاه جست‌‌و‌جو کنند. ظاهرا قابلیت یادشده قرار نیست موقع انتشار اندروید 12 در انحصار گوشی‌های پیکسل باشد، از احتمال انتشار ویجت جست‌و‌جو برای لانچرهای متفرقه خبر می‌دهد.

توسعه‌دهندگان لانچر Niagara اسناد مربوط به جدیدترین نسخه پیش‌نمایش اندروید 12 را به‌دقت بررسی کردند و متوجه شدند گوگل API جدید مربوط به جست‌و‌جو در داخل دستگاه را به اندروید 12 اضافه کرده است. API یادشده به لانچرهای متفرقه امکان می‌دهد قابلیت جست‌و‌جوی یونیورسال داشته باشند. طبق توییت منتشرشده، API مذکور دسترسی به ایندکس متمرکز AppSearch را ممکن می‌کند که سیستم از آن نگه‌داری می‌کند.

طبق اسناد فاش‌شده، ایندکس AppSearch درحقیقت کتابخانه‌‌ جست‌و‌جو است که برای مدیریت داده‌های ساختاریافته استفاده می‌شود و مشخصه‌هایی مثل آفلاین‌بودن دارد. همچنین ظاهرا AppSearch مجموعه‌ای از APIها را برای فهرست‌کردن اسناد و بازیابی آن‌ها به روش جست‌و‌جوی متنی شامل می‌شود. AppSearch به سیستم امکان می‌دهد محتوای فایل‌های جست‌و‌جو‌شده را نمایش دهد و با اپلیکیشن‌های خاص دیگری به‌اشتراک بگذارد.

به‌لطف سیستم جدید، احتمالا کاربران تمامی اپلیکیشن‌های متفرقه‌ای را کنار می‌گذارند که برای این کار طراحی شده‌اند تا بتوانند تقریبا تمامی آنچه را جست‌و‌جو کنند که در دستگاه پیدا می‌شود.

در‌حال‌حاضر، جزئیاتی درباره‌ نحوه‌ پیاده‌سازی این قابلیت در اندروید 12 نمی‌دانیم؛ ولی انتظار داریم با انتشار پیش‌نمایش‌های بعدی نسخه‌ توسعه‌دهنده‌ اندروید 12 اطلاعات بیشتری دردسترس قرار بگیرد.

قابلیتی مشابه هم‌اکنون در چند دستگاه متفرقه ارائه می‌شود؛ اما اضافه‌شدن مستقیم این قابلیت به سیستم‌عامل اندروید 12 باعث می‌شود تجربه‌ بهینه‌تری دردسترس کاربر قرار گیرد. 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سیستم عامل سیستم عامل اندروید 12 پیش نمایش جست و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام

معاون خدمات شهری شهرداری اراک ازخریداری سه سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام خبر داد.

حمید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهارکرد: مجموعه مدیریت شهری طبق برنامه های درنظر گرفته در راستای بهسازی و نوسازی، بهینه سازی و ارتقا سطح بهداشت و صنعتی کردن کشتارگاه دام شهرداری اراک، اقدام به تهیه و خرید سه سری دستگاه برودتی پیش سرد گوشت به صورت «سه دستگاه اواپراتور، سه دستگاه کندانسور، سه دستگاه کمپرسور» برای بهره برداری در کشتارگاه کرده است.

وی افزود: با عنایت به ضرورت و لزوم تامین و افزایش ظرفیت سالن پیش سرد کشتارگاه دام شهرداری بر اساس پیک کشتار روزانه و در راستای پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و… و همچنین نگهداری ۲۴ ساعت قرنطینه ای و بهداشتی گوشت استحصالی مطابق دستورالعمل های دامپزشکی، خرید چندین دستگاه برودتی برای احداث، نصب و راه اندازی سالن پیش سرد با هدف خدمات رسانی مطلوب به شهروندان اراکی و بمنظور رعایت دستورالعمل ها و ضوابط دامپزشکی برای حفظ بهداشت و سلامت گوشت استحصالی، در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک تاکید کرد: پس از پیگیری ها و بررسی های لازم، نسبت به تهیه و خرید تجهیزات برودتی سالن پیش سرد کشتارگاه دام از جمله «سه دستگاه اواپراتور، سه دستگاه کندانسور، سه دستگاه کمپرسور» اقدام شد.

کد خبر 749444

دیگر خبرها

  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد