Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با ۲ هزار و ۸۰۰ روستا و آبادی که بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار هستند، یکی از استان‌های با بیشترین روستا در کشور به شمار می‌رود که البته تا پیش از دولت تدبیر و امید، نگاه فاخری به بسیاری از این روستاها وجود نداشت.

با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، توجه ویژه به توسعه روستایی به ویژه ارتقای شاخص های خدمت‌رسانی به روستاییان در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از اهداف در راستای گذر از میانگین کشوری در حوزه گازرسانی روستایی، آبرسانی روستایی، برق‌رسانی به روستاها حتی کمتر از ۱۰ خانوار و اجرای طرح هادی و همچنین بهبود وضعیت راه های روستایی در دستور کار دولت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تصور می شد با وجود نگاه ویژه دولت، کار خاصی در حوزه توسعه روستایی صورت نمی گیرد، رساندن بسیاری از آمار بهره مندی ها به حدود ۸۰ درصد و بیشتر، نشانه ای از موفقیت قریب به کامل در این حوزه به ویژه در آذربایجان غربی است.

هم اینک، کمتر روستایی در آذربایجان غربی حتی با کمتر از ۱۰ خانواده، از نعمت برق بی بهره است و حدود ۸۰ درصد روستاها در حوزه استفاده از گاز طبیعی، نزدیک به همین رقم در حوزه استفاده از آب شرب سالم و بهداشتی و بیش از ۸۰ درصد خانوارهای روستایی از راه خوب و مناسب و حتی آسفالته برخوردار شده اند که به گفته مسوولان این روند البته در حدود یک سال آینده نیز با قوت و قدرت ادامه می یابد.

توسعه زیرساختی روستاها، بهترین گام برای ارتقای خواسته های روستاییان در برهه های مختلف بوده و امروز نیز این موارد از راه و آب و گاز به اینترنت پرسرعت و خدماتی از این قبیل تبدیل شده که موفقیت دولت را در آذربایجان غربی نشان می دهد.

توسعه راه‌های شهری و روستایی از جمله مهمترین اهداف دولت های مختلف برای کاهش محرومیت در نقاط مختلف کشور بوده و طی سال های طولانی گذشته، اقدامات زیادی در این خصوص اجرایی شده که از جمله آن موفق ترین و اثرگذارترین آنها، طرح ابرار با اهتمام دولت تدبیر و امید است.

این طرح که از سال ۱۳۹۸ برای ایجاد توجه بیشتر به مناطق محروم روستایی اجرایی شده و در اثنای مسیر قرار دارد و در آذربایجان غربی نیز نظیر بسیاری از نقاط کشور با قدرت ادامه دارد.

علاوه بر اقدامات اثرگذار بین سال های ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۸، "اقدام ملی برای راه‌های اولویت دار روستایی" (ابرار) طی سال گذشته در آذربایجان غربی با قدرت اجرا شد و روز به روز، بیش از گذشته اثرگذاری خود را در توسعه روستاهای این استان نمایان کرد.

آسفالت ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آذربایجان‌غربی در قالب طرح ابرار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر جاده روستایی در استان آسفالت شده که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

ارسلان شکری افزود: تا پیش از سال گذشته، چهار هزار کیلومتر از جاده های روستایی آذربایجان غربی آسفالت شده بود که پارسال با  وجود همه مشکلات اعتباری، ۲۰۰ کیلومتر به این میزان اضافه شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، ۲۵۰ کیلومتر نیز برای اجرای طرح ابرار، زیرسازی شده که امیدواریم امسال با اختصاص قیر، آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته  قیر رایگان در اختیار اجرای این طرح در استان قرار نگرفت و ما از منابع خودمان، اقدام به تهیه قیر کردیم.

شکری با اشاره به اینکه در قالب طرح ابرار، زیرسازی و مقدمات آسفالت به صورت امانی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد، اظهار کرد: در این طرح، آسفالت نیز توسط پیمانکار انجام می شود.

وی بیان کرد: طرح ابرار برای آسفالت راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار طراحی شده که با همه توان اجرایی می شود.

۸۰۳کیلومتر راه روستایی طی ۷ سال گذشته در آذربایجان‌غربی آسفالت شد

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توسعه زیربنایی استان به ویژه در حوزه راه در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: در هفت سال گذشته ۸۰۳ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

آیدین رحمانی افزود: در ابتدای دولت یازدهم، سه هزار و ۴۳۴ کیلومتر از راه های روستایی استان، آسفالته بود که این رقم به بیش از چهار هزار و ۲۴۳ کیلومتر رسیده است.

وی اضافه کرد: آسفالت راه های روستایی در راستای محرومیت زدایی به ویژه در مناطق و شهرستان های محروم آذربایجان غربی بوده و موجب افزایش رضایتمندی روستاییان و توسعه خدمات در این مناطق شده است.

۸۵ درصد راه‌های روستایی در اشنویه آسفالت است

فرماندار اشنویه گفت: از مجموع ۱۸۴ کیلومتر راه‌های روستایی این شهرستان در ۱۵۷ کیلومتر عملیات آسفالت انجام گرفته و عملیات بهسازی و آسفالت ۱۵ کیلومتر دیگر درحال انجام است..

عبدالسلام مام‌عزیزی اظهار داشت: آسفالت و بهسازی محورهای روستایی از اقدامات بسیار مناسب و موفق دولت تدبیر و امید بوده و خوشبختانه در این شهرستان نیز با جدیت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تنها در ۱۲ کیلومتر از مجموع راه‌های روستایی این شهرستان عملیات آسفالت و بهسازی انجام نشده است که امیدواریم طی سال جاری اعتبارات لازم جهت این میزان از راه‌های روستایی نیز  جذب و عملیات بهسازی آن آغاز شود.

آسفالت راه‌های روستایی در مهاباد به ۳۴۰ کیلومتر رسید

رییس اداره حمل و نقل جاده ای مهاباد اظهار داشت: هم اکنون ۶۰ درصد راه‌های روستایی مهاباد آسفالت است.

محسن خادمی افزود: این شهرستان با ۱۹۶ روستا در مجموع دارای ۶۰۱ کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار راه ۱۱۰ روستا به طول ۳۴۰ کیلومتر آسفالت است.

به گزارش ایرنا، این آمار امسال نیز در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی با اجرای طرح ابرار همگی صعودی خواهند بود و این طرح ابتکاری دولت تدبیر و امید می تواند زمینه ساز کاهش محرومیت در مناطق روستایی آذربایجان غربی شده و علاوه بر جلوگیری از مهاجرت، زمینه مهاجرت معکوس را نیز فراهم کند.

برچسب‌ها مهاباد آسفالت آذربایجان غربی دولت یازدهم دولت تدبیر و امید ارومیه توسعه روستایی دولت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی پروندهٔ خبری رایحه ماندگار تدبیر در آذربایجان‌غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آسفالت آذربایجان غربی مهاباد آسفالت آذربایجان غربی دولت یازدهم دولت تدبیر و امید ارومیه توسعه روستایی دولت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اخبار کنکور راهداری و حمل و نقل جاده ای کیلومتر راه روستایی راه های روستایی آذربایجان غربی آذربایجان غربی آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید سال گذشته آسفالت شد طرح ابرار طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد