Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:12:57 GMT

ارتقای جایگاه فناوری دانشگاه تفرش امسال هدفگذاری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۳۴۶۸

ارتقای جایگاه فناوری دانشگاه تفرش امسال هدفگذاری شد

«حمیدرضا صبا» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: شمار اختراعات ثبت شده، شرکت های دانش بنیان، کارآفرینی، تجاری سازی، فناوری، ارتباط با صنعت و جامعه و حضور دانشگاه در حل مسایل ملی و منطقه‌ای، مجموع مولفه‌های شاخص فناوری و نوآوری است که دانشگاه تفرش در تمامی این موارد رتبه مطلوب را به‌دست آورده و امسال نیز با اجرای راهبردهای هدفمند در راستای بهبود این شاخص‌ها حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که رتبه‌بندی دانشگاه­‌ های کشور هر سال از طرف ISC و بر اساس معیارهای مختلف در شش حوزه و براساس هر کدام از معیارهای فوق به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه تفرش بر اساس امتیازات کسب شده در معیار آموزش با ۲۱ پله بهبود از ۶۰ به رتبه ۳۹ و در معیار پژوهش نیز هشت پله ارتقا نسب به سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ رسیده است.
رئیس دانشگاه تفرش بیان کرد:  در جدیدترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام مربوط به فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها نیز  دانشگاه تفرش در بین مراکز آموزش عالی جامع کشور در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ با ۱۰ پله صعود نسبت به سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ از رتبه ۵۱ به ۴۱ ارتقا پیدا کرده است.
صبا اضافه کرد: نامگذاری سال جدید با عنوان  تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها  اقدام هوشمندانه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب است تا موانع تولید برداشته شده وبه اعتلای کشور کمک کند که در این راستا بستر تحقق «رونق تولید»، اولویت و اهمیت دادن به نوآوری است.
وی  ادامه داد: ترویج روحیه تحقیق و نوآوری در دانشگاه‌ها و هدایت از آموزش‌محوری به عرصه پژوهش‌محوری و تربیت و تقویت مهارت و خلاقیت و تبدیل آن به ثروت رسالت اصلی دانشگاه ها در رونق تولید است که این امر در اولویت های مهم دانشگاه تفرش قرار گرفته است.
دانشگاه تفرش دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که درهشت رشته مشغول به تحصیل هستند.
این مرکز آموزش عالی دارای ۸۵ هیات علمی تمام وقت است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها استان مرکزی تفرش جهش تولید دانشگاه تفرش دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها استان مرکزی تفرش سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها استان مرکزی تفرش جهش تولید دانشگاه تفرش دانشگاه اخبار کنکور دانشگاه تفرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ

به گزارش "ورزش سه" اگرچه رتبه‌های دیگر در جدول رده‌بندی لیگ برتر به غیر از اول دوم سوم و پانزدهم و شانزدهم چندان تفاوتی برای تیم‌های مختلف ندارد و سودی را به آنها نمی‌رساند اما تک رقمی شدن در چند سال گذشته به یکی از موضوعات مهم برای تیم‌ها تبدیل شده است.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی لیگ به غیر از 6 تیم اول که تقریبا خود را جدا کرده و بالا‌نشینی‌شان را قطعی کردند، تیم‌های شمس‌آذر قزوین، ذوب آهن اصفهان، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و هوادار تهران به ترتیب رتبه‌های هفتم تا یازدهم را در اختیار دارند و برای بهبود جایگاه خود تلاش می‌کنند.

با توجه به نزدیکی امتیازات در میانه جدول این 5 تیم امیدوار به کسب رتبه تک رقمی هستند و به همین خاطر جایگاه‌های نهم و بالاتر اهمیت ویژه‌ای برای آنها خواهد داشت.

بی‌شک ۵ تیم مذکور که خیالشان از بقا در لیگ راحت شده، در ۵ هفته پایانی تمام تلاش خود را برای کسب نتایج بهتر به کار خواهند گرفت و امیدوارند در پایان فصل حداقل رتبه نهم که تک رقمی است را به دست بیاورند؛ هرچند که بالاتر آمدن در جدول هم برای آنها مهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد