Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@19:57:44 GMT

توجه به همه شمولی در شهرسازی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۳۶۶۶

توجه به همه شمولی در شهرسازی اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این دوره مدیریت شهری در نگاه شورای شهر و مدیریت ارشد شهرداری مورد تأکید قرار گرفت نگاه کیفیتی به مقوله شهر و شهرسازی است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دیدگاه کیفی به شهر، برنامه‌ریزی شهری را در حوزه و شهرسازی به سمت «همه شمولی» سوق داده بدان معنا که اقشار مختلف از جمله سالمندان، کودکان و حتی توان‌خواهان مورد توجه قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه کودکان برنامه‌ای تحت عنوان برنامه اقدام اجرایی تدوین شده که در آن چشم‌انداز و اهداف ۱۰ گانه تعریف شده که در آن ۱۷ راهبرد و ۱۳۷ اقدام اجرایی شامل پروژه‌ها و برنامه‌ها در دو سطح عمرانی، شهرسازی و ترویجی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: وقتی سخن از مفهوم حق به شهر به میان می‌آید یعنی باید به موضوع حق ارزشمند بودن کودکان، حق شنیده شدن صدای آنها و حق برخورداری آنها از خدمات اجتماعی و همچنین حق برخورداری از امنیت، زندگی خانوادگی، بازی و تفریح توجه کرده و بدانیم تحقق این موارد برای کودکان را چگونه می‌توان مهیا کرد که خوشبختانه این موضوعات در برنامه اقدام اجرایی معاونت شهرسازی لحاظ شده است.

وی گفت: این برنامه کمک می‌کند با دیدگاه شورای مشورتی کودکان اقدامات لازم را در شهر انجام دهیم، زیرا در جوامع توسعه یافته همه شمولی و دریافت نظرات و مشارکت سطوح مختلف جامعه برای توسعه یافتگی بسیار مؤثر است.

حسینی‌نیا تاکید کرد: با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته، اصفهان در مقوله شهر دوستدار کودک درخشید و بار دیگر توانست با همت و مشاورت همکاران در کمیته دوستدار کودک وزارت کشور و یونیسف و بر اساس تدوین برنامه اقدام اجرایی شامل چشم‌انداز و اهداف ۱۰ گانه، ۱۷ راهبرد، ۱۳۷ اقدام اجرایی در راستای برنامه سنجش پذیر شهردار اصفهان، برنامه اصفهان ۱۴۰۰ و مفهوم حق به شهر به منظور دستیابی به اهدافی همچون حق ارزشمند بودن و مورد احترام و رفتار منصفانه قرار گرفتن، حق شنیده شدن، حق برخورداری از خدمات اجتماعی، حق برخورداری از امنیت و حق برخورداری از زندگی خانوادگی، بازی و تفریح همت گمارد.

وی با اشاره به برخی اقدامات شهرداری اصفهان در راستای تحقق برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان، اظهار کرد: تهیه ضوابط ویژه کودکان در مجتمع‌های مسکونی، تجاری، مدارس و پارک‌ها، مشارکت در تدوین راهنمای ملی شهر دوستدار کودک، ایمن سازی و ارائه گواهینامه استاندارد در پارک درخشان منطقه ۱۱، لایحه تبیین فرایند توسعه، ارتقا کیفی و نظارت بر انواع فضاهای بازی کودکان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی با محوریت کودکان با همکاری سازمان‌ها و سمن‌ها، طراحی ویژه بازیکده کودکان در مناطق سه، ۱۵، ۱۱، ۱۰ و ۱۲، تجهیز و به‌روزرسانی فضاهای بازی کودکان از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: از دیگر اقدامات شهرداری برای تحقق شهر دوستدار کودک، ساماندهی بوستان ارزنان در منطقه ۱۴، استفاده از نقاشی کودکان برای فضاسازی شهری، احداث پارک فروردین و فرهنگسرای مادر و کودک در منطقه هفت، برگزاری وبینار کودکان ایران و اندونزی، دریافت جایزه الهام بخش، برگزاری جلسات با کودکان و نوجوانان و افزایش نظرسنجی از کودکان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از صد نفر ساعت به یک هزار و ۱۰۰ نفر ساعت، بررسی قوانین مربوط به کودکان کار و ارسال به وزارت کشور، همچنین مشارکت با ذی‌نفعان در تهیه برنامه اقدام اجرایی شهر دوستدار کودک به شمار می‌آید.

کد خبر 487607

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برنامه ریزی شهری معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان شهر سازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه اقدام اجرایی شهر دوستدار کودک حق برخورداری شهردار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال

به گزارش خبرآنلاین، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901523

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی