Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:38:32 GMT

بعضی مسئولین، خودشان را جنت مکان می‌دانند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۳۸۲۲

بعضی مسئولین، خودشان را جنت مکان می‌دانند

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که فرمودند پدرم فرمود روزی رسول خدا شنید زنی در ایام روزه به خدمتکار خانه خود دشنام داده است. حضرت، مقداری غذا به آن زن دادند و گفتند بخور. زن گفت من روزه‌ام. حضرت فرمودند این چگونه روزه‌ایست که می‌توانی با آن به خدمتکار خود دشنام بدهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رفتار پیامبر اسلام و سخنان بسیار گران‌قیمتی که در بهره‌گیری صحیح از روزه‌داری و عبادات ماه مبارک رمضان است، برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی در رده‌های مختلف، آموزش‌های مهم‌تری به همراه دارد.

مردم عادی در زندگی روزمره خود فقط با چند مورد احوال‌پرسی و خرید و فروش‌های معمولی سروکار دارند که بیشتر به زندگی خصوصیشان مربوط می‌شود ولی کسانی که مسئولیت اداره جامعه را برعهده دارند، گفتارها و رفتارهایشان با سرنوشت یک ملت و یا حداقل مردم یک شهر و یک منطقه مرتبط می‌شود و از اهمیت و تأثیر زیادی برخوردار است. گاهی یک سخن آنان می‌تواند، یک مشکل بزرگ را از جامعه بردارد و گاهی یک سخن یا یک اقدامشان موجب ایجاد مشکل برای مردم می‌شود. این ویژگی مربوط به تمام ماه‌ها و روزهای سال است و همیشه باید مسئولان در گفتارها و کردارهایشان دقت کافی داشته باشند ولی انتظار اینست که این دقت و مواظبت در ماه مبارک رمضان بطور طبیعی بیشتر باشد.

در جامعه‌ای که به نام و عنوان جمهوری اسلامی مزین است، مسئولان باید با سخنان و رفتارهایشان به آحاد مردم، پاکی و صداقت و خیرخواهی و راست‌کرداری بیاموزند. در چنین جامعه‌ای باید صداقت موج بزند و جائی برای وعده‌های نادرست و پرخاشگری و ادعاهای غیرواقعی وجود نداشته باشد. این ویژگی را مسئولان ما فقط هنگامی می‌توانند داشته باشند که مواجه شدن با دشواری‌ها آنها را به منفی‌بافی و قرار گرفتن در جاده هموار آنها را به لاف و گزاف دچار نکند و به فرموده قرآن کریم «لِکَیْلَا تَأسَوْا عَلَی مَا فَاتَکُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاکُمْ». اینکه وقتی سرحال هستیم بگوئیم ما معجزه خواهیم کرد و هنگامی که از چیزی ناراحت هستیم، به همه ناسزا بگوئیم، اینها شایسته افراد مسئول در نظام جمهوری اسلامی نیست.

کرونا، اکنون در جامعه ما به پدیده‌ای که می‌تواند معیار سنجش جوهر وجودی حکمرانان ما باشد تبدیل شده است. متأسفانه تقصیرها و قصورها را به گردن این و آن و مردم انداختن و خود را جنت‌مکان معرفی کردن یکی از شیوه‌های رایج میان مسئولین مربوطه است. به جای این فرافکنی‌ها همه باید با اتحاد و همدلی درصدد مقابله جدی و علمی با پدیده شوم کرونا برآیند و به مردم امید بدهند. ماه مبارک رمضان برای دست‌یابی به خلوص با روی آوردن به جوهر عبادت، فرصت مغتنمی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز چهارم رمضان روزنامه جمهوری اسلامی مسئولان مسئولیت مردم ویروس کرونا مقصر گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز چهارم رمضان جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشورها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار کرد: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد. بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت علیهم السلام را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشورهای آفریقایی به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

«سید محمد شوالا حیدرا» همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی ارائه شد.

کد خبر 6095647

دیگر خبرها

  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • سود ۳.۶۰۰ میلیارد یوروی بدهی بابک زنجانی را بخشیدند؟
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا