Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی با قدردانی از دست اندرکاران تیم واکسیناسیون کووید۱۹ دانشگاه، اعلام کرد: با تلاش و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا طی روز گذشته در شیراز، واکسن کووید ۱۹ دریافت کردند.

او از مشارکت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی در راستای خدمت رسانی به مبتلایان در موج جدید کرونا، گفت: هم اکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند و مدافعان سلامت به صورت شبانه روزی و بی وقفه، برای نجات آنان تمامی تلاش خود را به کار بسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد: روزه داران باید از هر گونه تجمع در فضای بسته برای برگزاری مراسم‌های این ماه مبارک بپرهیزند.

رییس دانشگاه به مردم توصیه کرد تا در صورت تماس با بیمار مبتلا به کرونا یا دارا بودن علائم بیماری، به پزشک خانواده مراجعه کنند، چرا که مراجعه دیرهنگام سبب انتشار بیشتر بیماری و به خطر افتادن سلامتی اطرافیان می‌شود.

او با این هشدار که کاهش رعایت اصول بهداشتی سبب اوج گیری بیشتر کرونا می‌شود، از مردم خواست تا از مراجعه بی مورد به آزمایشگاه ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خودداری کنند تا ارایه خدمات درمانی به بیماران و روند رسیدگی به مراجعان و مبتلایان به خوبی انجام شود.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارش آمار روزانه واکسیناسیون کارکنان در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، پیگیری افزایش تخت و اختصاص بخش‌های جدید به بیماران کووید۱۹، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس بیمارستان ها مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF