Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@12:31:33 GMT

فشار حداکثری ترامپ شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۴۱۹۹

فشار حداکثری ترامپ شکست خورد

پایگاه بیزنس اینسایدر می‎گوید جو بایدن با وجود ادعاهای پیش از انتخاباتی خود، اما هنوز اقدامی برای بازگشت به توافق هسته‌ای انجام نداده است.

به گزارش مشرق، پایگاه «بیزنس اینسایدر» در گزارشی به موضع گیری دولت آمریکا در قبال برجام پرداخته و می‌نویسد «زمان برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته‎ای در حال پایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این گزارش می‌گوید «جو بایدن با وجود ادعا برای بازگشت به توافق هسته‎ای، از زمان روی کار آمدن خود اقدامی برای بازگشت به این توافق انجام نداده است.»

بیشتر بخوانید: ظریف: بایدن، فقط تعهدش به فشار حداکثری ترامپ را نشان داده است

نگارنده تاکید می‌کند «پنجره فرصت‌ها برای احیای این توافق در حال بسته شدن است و بایدن باید بسیار سریع و جسورانه دام‌های سیاسی پهن شده از سوی دونالد ترامپ را از سر راه بردارد.»

این گزارش با اشاره به وعده‌های انتخاباتی بایدن، می‌افزاید «بایدن در زمان مبارزات انتخاباتی خود گفت که بهترین راه برای جلوگیری از درگیری و جنگ در خاورمیانه، ملحق شدن دوباره به توافق هسته‌ای و ساختن آن است؛ با این وجود دولت آمریکا اکنون سرعت خود را در پیوستن به این توافق کاهش داده است و دریچه فرصت‌ها در خال بسته شدن است.»

گزارش «بیزنس اینسایدر»، در ادامه به حادثه خرابکارانه اخیر در تاسیسات هسته‌ای نطنز اشاره می‌کند و در این باره می‌نویسد «مذاکرات در وین تحولی سازنده است، اما این حادثه یادآوری می‌کند که روند دیپلماتیک کنونی تا چه اندازه شکننده است و تا چه حد مهم است که گفت‎وگوهای کنونی به یک پایان موفقیت آمیز ختم شوند.»

در ادامه این گزارش آمده است «زمانی که در سال ۲۰۱۸ دولت وقت آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد، ایران به این توافق پایبند بود؛ ترامپ به عنوان بخشی از کمپین فشار حداکثری، تحریم‌ها علیه ایران را با هدف ایجاد توافقی بهتر احیا کرد.»یزنس اینسایدر»، در ادامه رویکرد ترامپ در قبال ایران را «شکست حداکثری» توصیف کرده و می‌نویسد «طرح ترامپ شکست حداکثری بود و پاسخی قابل پیش بینی دریافت کرد؛ تهران خیلی زود اقدام به راه اندازی مجدد برنامه هسته‌ای خود کرد و از جمله غنی سازی اورانیوم بیش از حد توافق شده را آغاز کرد.»

این گزارش در بخش دیگری می‌گوید «به گفته بایدن، ترامپ به طور بی ملاحظه‌ای سیاستی را که آمریکا را امن‌تر می‌کرد دور انداخت و آن را با سیاستی جایگزین کرد که تهدید را تشدید کرده است.»

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ ایران برجام وین طرح ترامپ توافق هسته ای دولت آمریکا توافق هسته ای برای بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!

گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) امروز شنبه فایل ویدئوی جدیدی از وضعیت اسرای اسرائیلی منتشر کرد.

عنوان این ویدئو «فشار نظامی» است که سران صهیونیست بار‌ها بر طبل آن کوبیدند تا به زعم خود اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، ولی در واقع باعث شد که ده‌ها نفر از آنان کشته شوند.

در ابتدای ویدئو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در حال تکرار این گزاره هستند که فشار نظامی باعث آزادی اسرای صهیونیست خواهد شد.

در این ویدئو، دو نفر از اسرای اسرائیلی که میانسال هستند، صحبت می‌کنند. یکی از آنان که ۶۴ ساله است می‌گوید که حالش خوب است و به خانواده خود پیام می‌دهد که دلش برایشان تنگ شده است. نفر دوم هم ۴۷ ساله است و خطاب به اعضای خانواده خود می‌گوید: «امسال به خاطر این جنگ لعنتی، نتوانستیم هیچ عیدی را جشن بگیریم.

 

یکی از آنان، در هنگام ذکر خاطرات سال گذشته خود، از نظر روحی به هم می‌ریزد و به شدت گریه می‌کند. وی می‌گوید: «ما اینجا به خاطر بمباران با خطر مواجهیم. سؤال من این است که تا کی؟. من از نخست وزیر و همه وزرای کابینه می‌خواهم که در خصوص توافق، از خود نرمش نشان دهند تا همه اسرا آزاد شوند.».

اسیر دومی هم خطاب به نتانیاهو می‌گوید: زمان آن رسیده است که به توافقی دست یابید که ما را از اینجا خارج کند. از همه می‌خواهم که به کابینه فشار وارد کنند و به تظاهرات‌ها ادامه دهند تا مذاکرات به نتیجه برسد».

 

این در حالی است که خلیل الحیه از رهبران حماس روز گذشته خبر داد که این جنبش پاسخ رسمی رژیم اشغالگر به موضع این جنبش را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه شده، دریافت کرد». 

پیشنهاد حماس برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی از فشار‌های شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود. این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!