Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از رفع تصرف از ۱۵۱ هکتار از اراضی زراعی این استان در سال گذشته خبر داد. کرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در گفت‌وگو با میزان ضمن تاکید بر صیانت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در حوزه‌های منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اظهار کرد: در این راستا و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه طی سال گذشته جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال استان کرمانشاه به صورت مکرر و با حضور اعضا برگزار شد و اقدامات مهمی نیز در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: در حوزه مقابله با تغییرکاربری اراضی و باغ علاوه بر شناسایی و تشکیل پرونده کیفری برای افرادی که در زمینه زمان خواری شهرت دارند، طی سال ۱۳۹۹ با صدور ۷۵۶ مورد دستور موقت، از ۱۵۱ هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه رفع تصرف شد.

دادستان کرمانشاه با اشاره به رشد چند برابری اعاده به وضع سابق اراضی تغییر کاربری شده در استان کرمانشاه طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه ماقبل آن، افزود: طی سال گذشته در حالی ۱۵۱ هکتار از اراضی استان کرمانشاه اعاده به وضع سابق شد که در مدت زمان ۱۰ سال ماقبل آن تنها ۶۲۵ مورد معادل ۱۶۴ هکتار از اراضی اعاده شده بود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی و منابع آبی در جامعه، عنوان کرد: بر این اساس طی سال گذشته دستگاه‌های ذیربط اقدام به ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط آحاد جامعه کردند که امیدواریم برای سال‌جاری هم این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

کرمی در ادامه به مجوز‌هایی که برای تاسیس گلخانه صادر می‌شود، اما هیچگاه گلخانه‌ای هم تاسیس نمی‌شود اشاره کرد و گفت: گا‌ها برخی افراد که مجوز تغییر کاربری برای تاسیس گلخانه را می‌گیرند، پس از اخذ مجوز اقدام به تبدیل و قطعه بندی اراضی جهت فروش برای ساخت ویلا می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین از دستگاه‌های متولی درخواست کردیم تا تمام مجوز‌هایی را که با این منظور طی پنج سال اخیر صادر کرده اند را مورد بررسی قرار دهند و در صورتی که با این مجوز اقدام تغییر کاربری انجام شده بود، برخورد لازم صورت گیرد.

دادستان کرمانشاه در خاتمه گفت: همچنین از سال گذشته گشت‌های سیار امور اراضی را در استان کرمانشاه راه اندازی کردیم و با واحد‌های مسکونی و صنفی که به طور غیرمجاز و برخلاف ضوابط و مقررات اجرایی عمل کرده اند، برخورد شد.     بیشتر بخوانید:     ۲۰ هکتار از اراضی ملی بخش عقدا رفع تصرف شد انتهای پیام/ برچسب ها: کرمانشاه تغییر کاربری اراضی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرمانشاه تغییر کاربری اراضی ۱۵۱ هکتار از اراضی استان کرمانشاه تغییر کاربری اراضی ملی طی سال گذشته رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی شمس با اشاره به اهمیت صیانت از منابع آبی، اظهار کرد: حفظ منابع آبی یکی از مهم‌ترین موضوعات و ضرورت‌هایی است که همه در راستای آن وظیفه داریم.

مدیر امور منابع آب میاندوآب افزود: سال گذشته با تلاش‌های انجام‌گرفته و با حکم دادستانی در راستای حفظ منابع آبی ۵۵ هکتار از تصرفات غیرقانونی و غیرمجاز حریم و بستر رودخانه زرینه‌رود میاندوآب رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی گفت: سال گذشته ۱۴۰ هکتار نیز در ساحل راست رودخانه زرینه‌رود میاندوآب از مخزن سد آزادسازی شد.

شمس تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه‌ها و منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان با حکم قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و اقدامات برای رفع تصرفات با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر امور منابع آب میاندوآب با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه پروانه‌دار در میاندوآب، چهاربرج و باروق وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد دو هزار و ۸۹۵ حلقه چاه در میاندوآب، حدود ۷۰۰ چاه در باروق و ۱۰۰ چاه نیز در چهاربرج واقع هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۱ در حوزه استحفاظی مدیریت امور منابع آب این شهرستان مسلوب المنفعه شده است، گفت: کمبود آب و لزوم مصرف صحیح و حفظ منابع موجود، موضوعی مهم و ضروری است که باید موردتوجه همگان قرار گرفته و مردم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی