Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@12:28:21 GMT

کشف ۵ میلیارد تومانی کالای قاچاق در کهریزک

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۴۳۸۸

کشف ۵ میلیارد تومانی کالای قاچاق در کهریزک

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف۵ میلیارد تومانی لوازم یدکی قاچاق درانباری در محدوده کهریزک و دستگیری ۴ نفر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ کارآگاه علی، ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری چهار نفر و کشف تعداد ۲۶۰۰ قلم انواع لوازم یدکی خودروی قاچاق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ، ولی پور گودرزی در تشریح خبر فوق اظهار داشت: روز گذشته با اطلاع از خبری مبنی بر تخلیه و نگهداری مقادیری لوازم یدکی خارجی قاچاق در دو باب سوله به آدرس کهریزک احمد‌آباد ماموران پلیس طی یک عملیات همزمان و منسجم به محل اعزام شده و پس از رصد اطلاعاتی نامحسوس، مشاهده کردند که تعداد چهار دستگاه خودروی سواری موسوم به شوتی با انجام تغییرات فیزیکی در خودرو و مخدوش کردن پلاک به محل مراجعه و اقدام به تخلیه مقادیر متنابهی لوازم یدکی خارجی از نوع خودرو‌های هیوندا و کیا کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه رانندگان خودرو‌های شوتی اظهار داشتند که در چند روز گذشته طی دو مرحله اقدام به تخلیه انواع لوازم یدکی خارجی در این مکان نموده و مالک اصلی کالا‌ها را از گناوه بدون هیچ گونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی به مقصد تهران بارگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه کاراگاهان در رصد اطلاعاتی پیچیده موفق شدند مالک کالا را شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان در یک عملیات پلیسی مالک کالا‌ها را دستگیر کردند؛ متهم در بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد و ضمن قبول مالکیت کالا‌های مکشوفه بیان داشت کالا‌ها را از گناوه خریداری و با خودروی شوتی به انبار تهران فرستاده شده است؛ کارآگاهان نیز با تکمیل پرونده متهم را به مرجع قضائی معرفی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کالای قاچاق کهریزک پلیس اقتصادی پلیس رئیس پلیس امنیت اقتصادی لوازم یدکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد

مرضیه یونسی گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز گلوگاه شهید زارعی به پرونده قاچاق کالا شامل سه دستگاه تلویزیون و ۲ دستگاه جارو برقی به ارزش ۵۲۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق در مجموع به پرداخت بیش از یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد