Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:06:44 GMT

امیرنوذری: نیاز حوزه رزم زمینی در داخل کشور تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۴۶۸۰

امیرنوذری: نیاز حوزه رزم زمینی در داخل کشور تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش روز یکشنبه در گفت و گویی  درباره برگزاری رزمایش های ارتش در سال گذشته  افزود:  اتفاقاتی در حال افتادن بود بنابراین رزمایش‌هایی در سه ماهه چهارم سال اتفاق افتاد. رییس جمهور قبلی آمریکا در حال تحویل دادند پست خود به رییس جمهوری بعدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت هایی را می کردند و دشمنان مسایلی را می‌خواستند القا کنند بنابراین در آن زمان نیاز بود که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گوشه ای از قدرت خود را در قالب این رزمایش‌ها به نمایش بگذارند و توان دفاعی و امنیتی کشور را به رخ  دشمنان بکشند و از طرف دیگر باعث مردم احساس امنیت کنند.

وی ادامه داد: رزمایش‌هایی که برگزار شد با رزمایش های قبلی تفاوت‌هایی داشت از جمله فاصله زمان طراحی  تا اجرا خیلی کوتاه و حتی ۲۴ بود. مدلی بود که انجام شد و آمادگی نیروهای مسلح را به رخ کشید. دوم این که نوع و ترکیب و تاکتیک‌ها و راه کنش‌هایی بود که در رزمایش‌ها مورد استفاده قرار گرفت. بعضی از این تکنیکهایی که در رزمایش ها به کار بردیم برای اولین بار بود در دنیا چنین تاکتیک هایی را از نیروهای ما در رزمایش ها می دیدند و این آمادگی و هماهنگی را در سطوح مختلف نیروهای مسلح بود. بنابراین این نگرانی را برای فرماندهان تروریست به همراه داشت که بعد از برگزاری اظهارنظرهای زیادی کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی درباره دستاوردهای نظامی ارتش در حوزه زمینی گفت: ما در رزم زمینی نیاز به چیزی نداریم که از خارج وارد کنیم. در حوزه رزم زمینی هرآنچه که نیاز است در داخل کشور تولید می شود. ما صنایع مختلفی داریم. جهادهای خودکفایی و صنایع داخلی ما با همکاری دانشگاههای مختلف و شرکت های دانش بنیان این کار را انجام می دهند.

امیرنعمتی یادآور شد: زمانی که می گوییم رزم زمینی منظورمان این نیست که فقط بگوییم تجهیزات روی زمین استفاده می شود. در رزم زمینی انواع پهبادها، موشک‌ها، تجهیزات جنگال و سایبر، بالگردها،  تانکها و وسایل مختلف را مورد استفاده قرار می‌دهیم. یعنی در رزم زمینی منظور آن تجهیزاتی است که نیروی زمینی برای رزم نیاز دارد ما در داخل تولید می‌کنیم.

وی درباره سامانه های راداری و موشکی گفت: فناوری روز به روز در حال پیشرفت است. سیستم های ارتباطی که استفاده می شد آنالوگ بودند که به دیجیتال تبدیل شدند. بنابراین باید سیستم های راداری و صنایعی که می خواهند از آنها استفاده کنند به روز شود. این تجهیزاتی که امروز در اختیار داریم هم سیستم های جنگالی و راداری باید بتواند تجهیزات به روزی که دشمنان دارند آنها را رصد و کشف کنند بنابراین با پیشرفت و تغییر فناوری آنها هم به روز شود که به روز را در اختیار داریم.

برچسب‌ها نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا موشک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا موشک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا موشک اخبار کنکور نیروی زمینی رزمایش ها رزم زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور