Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:26:11 GMT

دبیر کمیته علمی کشوری COVID-۱۹ منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۴۷۱۴

دبیر کمیته علمی کشوری COVID-۱۹ منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت در این حکم آمده است: «با توجه به سوابق ارزنده سرکارعالی و زحمات شبانه روزی که در مدیریت بیماران مبتلا به COVID-۱۹ در کشور متقبل شده اید بدینوسیله بعنوان دبیر کمیته علمی کشوری COVID-۱۹ منصوب می شوید انتظار می رود موارد زیر را پیگیری کنید:

۱- تشکیل جلسات کمیته علمی با هماهنگی و نظارت معاون درمان با حضور اندیشمندان و صاحبنظران کشور که در حوزه بیماری در علوم پایه و بالینی صاحبنظرند و در طول مدت اپیدمی در تشخیص و درمان بیماران حضور فعال داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- بررسی وضعیت علمی تیم مدیریت بیماری در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی کشور و بروزرسانی اطلاعات آنها با بهره گیری از تجارب مراکز فوق در راستای کاهش بار بیماری و مرگ و میرها.

۳- بررسی و تحلیل داده های مراکز مختلف و ارسال آنها به مراجع ذیربط و دفتر اینجانب به صورت هفتگی و یا ماهیانه.

۴- ارتقاء دانش و مهارت تیم های مدیریت بیماری بخصوص بخش مراقبت های ویژه در مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپائی، آزمایشگاه های تشخیصی و دیگر مراکز مرتبط با مدیریت بیماری با برگزاری دوره های آموزشی و ارسال اطلاعات و مطالب آموزشی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی.

۵- بررسی مطالعات جهانی و بروز رسانی پروتکل های درمانی منطبق بر داده های بین المللی و تجارب ارزنده ملی.

۶- کمک به معاونین بهداشت و تحقیقات و فناوری در تکمیل مطالعات علمی واکسن COVID-۱۹ و همچنین تدوین پروتکل های مورد نیاز جهت مراقبت از گیرندگان واکسن بخصوص در گروه های آسیب پذیر در مقابل عوارض احتمالی واکسن های مختلف و تعیین افراد ناظر از کمیته علمی برای هر کدام از برندهای واکسن های مختلف داخلی و خارجی جهت ثبت مستمر عوارض و ایمنی بخشی آنها با مشارکت در تیم های کشوری که در معاونت تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.

۷- رتبه بندی علمی بخش های کووید کشور با نظارت معاون درمان .

۸- اطلاع رسانی در مورد نظرات کمیته علمی و انتقال مطالب عنداللزوم از طریق رسانه ها با هم آهنگی لازم.

توفیق سرکارعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم» 

دکتر عاطفه عابدینی فوق تخصص ریه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

پیش از این دکتر مصطفی قانعی مسئولیت دبیر کمیته علمی کشوری COVID-۱۹ را بر عهده داشت.

کد خبر 5191674

منبع: مهر

کلیدواژه: حکم انتصاب ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا کمیته علمی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی تحقیقات علمی گوگل فناوری نانو نوآوری فیس بوک اینترنت ایرانسل همراه اول ناسا زیست فناوری کمیته علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته

به گزارش مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد