Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه مدیریت منابع آبی استان با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: بر اساس گزارش‌های هواشناسی و آب منطقه‌ای استان میزان بارش‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و ذخیره آب سد یامچی نیز به تبع کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: برای مدیریت مصرف آب از هم اکنون با پیگیری‌های مستمر و اتخاذ تصمیمات لازم تلاش می‌کنیم مردم در فصل بهار و تابستان با مشکل مواجه نشوند.

معاون استاندار اردبیل با توجه به کاهش بارش‌ها و افزایش مصرف آب احتمال کمبود آب در اواخر فصل بهار و تابستان خواهیم داشت که باید صرفه جویی در مصرف آب خصوصا آب در مصارف شرب بیشتر شود.

قلندری به تامین آب قشلاقات از سوی امور عشایر استان اشاره کرد و خواستار همکاری فرمانداری‌ها برای جلوگیری از بروز مشکل در آبرسانی شد.

او گفت: همچنین در راستای جلوگیری از بروز مشکل در تامین آب شرب شهرستان اردبیل هماهنگی‌های لازم برای تامین اعتبار انجام می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه به احتمال بالا با بحران آب در شهرستان اردبیل همزمان با فصل گرما مواجه شویم، خواستار مدیریت مصرف آب شرب شد.

عباس جنگی مرنی افزود: ۵۰ درصد آب شرب استان از سد یامچی تامین می‌شود که ذخیره آب این سد در سالجاری با کاهش پنج میلیون متر مکعبی نسبت به سال گذشته به ۳۴ میلیون متر مکعب در سالجاری رسیده است.

او تصریح کرد: برای مدیریت مصرف آب همانند سال گذشته نیاز به پنج میلیون متر مکعب آب داریم که لازم است صرفه جویی‌های لازم در آب شرب انجام شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به افزایش میزان آب شرب در سال جاری نسبت به سال گذشته از ۲۱ میلیون متر مکعب به ۲۳ میلیون متر مکعب در آب شرب، توزیع آب کشاورزی را کاهش خواهیم داد.

جنگی مرنی به کاهش بارندگی‌ها و ورودی آب سد یامچی اشاره کرد و گفت: میزان آب ورودی به سد یامچی دو سوم کاهش یافته و در حال حاضر حدود ۳۴ میلیون متر مکعب آب ذخیره در سد یامچی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از بارش‌ها در فصل بارش سال گذشته گفت: میزان بارش از فصل پاییز سال گذشته تا فروردین سالجاری ۵۴ درصد کاهش یافته است.

محمدی بیان کرد: بارش برف در ارتفاعات در زمستان گذشته کاهش یافته و در ماه‌های آینده نیز بارش چندان برف در ارتفاعات پیش بینی نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت مصرف آب شرب بارش برف و باران مصرف آب میلیون متر مکعب کاهش یافته سال گذشته سد یامچی مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: شهر حسینیه از توابع اندیمشک با ثبت ۷۲ میلی‌متر بارش، بیشترین میزان بارندگی طی شبانه‌روز گذشته را داشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: شهر حسینیه از توابع شهرستان اندیمشک با ۷۲.۲ میلیمتر بارش باران در شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارندگی را در استان داشته است.

وی افزود: میزان بارش باران در مناطق بیدروبه ۶۱.۵، سراک ۲۹، تارا ۲۷، ماهشهر ۲۲.۵، سالند دزفول ۱۸.۵ و کشاورزی اهواز ۱۴.۸ میلی‌متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بارش باران در سردشت زیدون ۱۰.۹، بستان ۱۰.۸، مسجد سلیمان هشت، لالی هشت، دزفول ۷.۵، دزپارت ۶.۸، شادگان ۵.۹، جایزان ۵.۷ و قلعه تل پنج میلی‌متر بوده است

کد خبر 750025

دیگر خبرها

  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور