Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که مقامات ایرانی و عربستان سعودی در بغداد دیدار و گفت وگو کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، فایننشال تایمز به نقل از یک مقام دولتی نوشت این مذاکرات در 9 آوریل (20 فروردین) در بغداد صورت گرفته و اولین مذاکراه مهم دو طرف از سال 2016 است که نتیجه آن مثبت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گفته وی، ریاست هیئت سعودی به عهده خالد بن علی الحمیدان رئیس اطلاعات بود و قرار است دور دیگری از گفتگوها در هفته آینده برگزار شود.

بر اساس این گزارش، روند مذاکره میان مقامات ایرانی و عربستانی، توسط مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تسهیل می‌شود که ماه گذشته با محمد بن سلمان ولعیهد سعودی در ریاض گفتگو کرد.

این روزنامه آمریکایی هدف از این مذاکرات را اصلاح روند روابط میان دو کشور اعلام کرد و مدعی است مرحله اول مذاکرات در ماه جاری میلادی در پایتخت عراق انجام شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی دور اول این مذاکرات درباره موضوع یمن و آنچه حملات انصارالله به عربستان خوانده شده بحث و گفت‌وگو شده که بر اساس گزارش این رسانه این دور از مذاکرات مثبت بوده است.

با این وجود، یک مقام ارشد سعودی هرگونه گفتگو با ایران را تکذیب کرد و دولت های عراق و ایران در این باره توضیحی ندادند.

اما یک مقام ارشد عراقی و یک دیپلمات خارجی مذاکرات را تأیید کردند. این مقام عراقی همچنین افزود که بغداد "کانال های ارتباطی" بین ایران و مصر و ایران و اردن را نیز تسهیل کرده است.

چرا عربستان سعودی به منطقه «النخیب» عراق چشم طمع دارد؟عربستان| ملک سلمان مشاور جدید انتخاب کردحمله موشکی و پهپادی انصارالله علیه مواضع حساس عربستان/ آتش سوزی گسترده در آرامکو


انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، علی فکری امروز در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی