Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: صدور کارت شناسایی و تردد عشایری یک طرح ملی است و ضرورت دارد تمام خانوار‌های عشایری برای دریافت کارت هوشمند به منظور جلوگیری از محرومیت از دریافت خدمات اقدام کنند.

او ادامه داد: داشتن کارت شناسایی و تردد به منظور کوچ بهاره ضروری است، اما با توجه به اینکه برخی خانوار‌های عشایر هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند عشایری نشده‌اند با دستگاه‌های اجرایی برای مساعدت، تسهیل و تسریع در صدور کارت شناسایی و تردد صحبت و هماهنگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: تعهد استان سمنان صدور یکهزار و ۴۰۴ کارت شناسایی و تردد عشایر بود که با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده بیش از هدفگذاری کارت صادر شد.

خادم بیان کرد: سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایر استان سمنان را تشکیل می‌دهند و ضرورت دارد عشایر برای بهره‌مندی از خدمات هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت کارت هوشمند عشایری اقدام کنند.

او بیان کرد: بیشترین استقبال از دریافت کارت شناسایی و تردد عشایری در استان سمنان مربوط به عشایر شهرستان‌های میامی و گرمسار است.

خادم تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری، از این پس توزیع اقلام و سهمیه عشایر بر اساس کارت هوشمند است و تاکنون توزیع اقلام مختلف مانند آرد، نهاده‌های دامی، نفت و سیلندر گاز برای عشایر بر اساس دفترچه عشایری انجام می‌شد و از این پس کارت هوشمند جایگزین دفترچه عشایری می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارت عشایر کوچ بهاره کارت شناسایی و تردد استان سمنان کارت هوشمند دریافت کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند