Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@19:31:11 GMT

وزیر بهداشت، دبیر کمیته علمی کرونا را منصوب کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۵۳۱۳

وزیر بهداشت، دبیر کمیته علمی کرونا را منصوب کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی، دکتر عاطفه عابدینی را به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی در این حکم خطاب به دکتر عاطفه عابدینی نوشت: با توجه به سوابق ارزنده سرکارعالی و زحمات شبانه روزی که در مدیریت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور متقبل شده‌اید بدین وسیله به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹ منصوب می‌شوید انتظار می‌رود، این موارد را پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکیل جلسات کمیته علمی با هماهنگی و نظارت معاون درمان وزارت بهداشت با حضور اندیشمندان و صاحبنظران کشور که در حوزه بیماری در علوم پایه و بالینی صاحبنظرند و در طول مدت اپیدمی در تشخیص و درمان بیماران حضور فعال داشته اند.

همچنین بررسی وضعیت علمی تیم مدیریت بیماری در بیمارستان ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی کشور و بروزرسانی اطلاعات آن‌ها با بهره گیری از تجارب مراکز فوق در راستای کاهش بار بیماری و مرگ و میرها. بررسی و تحلیل داده‌های مراکز مختلف و ارسال آن‌ها به مراجع ذیربط و دفتر اینجانب (وزیر بهداشت) به صورت هفتگی یا ماهیانه.

نمکی تاکید کرد: ارتقاء دانش و مهارت تیم‌های مدیریت بیماری بخصوص بخش مراقبت‌های ویژه در مراکز ۱۶ساعته درمان سرپائی، آزمایشگاه‌های تشخیصی و دیگر مراکز مرتبط با مدیریت بیماری با برگزاری دوره‌های آموزشی و ارسال اطلاعات و مطالب آموزشی از طریق ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی. بررسی مطالعات جهانی و بروزرسانی پروتکل‌های درمانی منطبق بر داده‌های بین المللی و تجارب ارزنده ملی.

وزیر بهداشت افزود: کمک به معاونان بهداشت و تحقیقات و فناوری در تکمیل مطالعات علمی واکسن کووید۱۹ و همچنین تدوین پروتکل‌های مورد نیاز برای مراقبت از گیرندگان واکسن به خصوص در گروه‌های آسیب‌پذیر در مقابل عوارض احتمالی واکسن‌های مختلف و تعیین افراد ناظر از کمیته علمی برای هر کدام از برندهای واکسن‌های مختلف داخلی و خارجی جهت ثبت مستمر عوارض و ایمنی بخشی آن‌ها با مشارکت در تیم‌های کشوری که در معاونت محترم تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.

نمکی نوشت: رتبه‌بندی علمی بخش‌های کووید۱۹ کشور با نظارت معاون درمان وزارت بهداشت و اطلاع‌رسانی در مورد نظرات کمیته علمی و انتقال مطالب عنداللزوم از طریق رسانه‌ها با هماهنگی لازم انجام شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سعید نمکی وزیر بهداشت وزیر بهداشت کمیته علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور